• Leos och Vincents mamma

Hur blanda i bifidus i vanlig ersättning?

Våran minsta son som är 3,5 vecka har börjat att få lite bifidus nu mot sin hårda mage. Bvc sa att vi skulle börja att ge typ 30 ml bifidus o resten vanlig ersättning till att börja med o att vi skulle blanda bifidus i den vanliga ersättningen.
    Men hur ska vi göra för att det ska bli bäst? Nu har vi blandat i två olika flaskor o sen helt i bifidusen i flaskan med vanlig ersättning. Ska man göra så eller finns det nåt smidigare sätt?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Svar på tråden Hur blanda i bifidus i vanlig ersättning?
  • Leos och Vincents mamma

Någon som vet?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • saris

Vi bytte ut ett mål direkt. Det funkade super, gör så istället. annars tror jag att man blandar de för sig och sedan blandar i hop det.

• Liiii

Ska du tex blanda till så du har 120 ml och du ska ha 30 ml bifidus så är det bara att byta ute en skopa av det ersättningspulvret du har till bifidus. Tex 1 skåpa bifidus 3 skopor annan ersättning du använder.

Lukas 070530
  • Finesse

jag tror det funkar bättre att byta ut ett mål per dag.. så gjorde vi å ebbas mage var i trim då eller så gör du som lie säger å lägger i ett mått sånt å 3 mått babysemp.. om du gör på 120 ml.. bak på paketet står det precis att man kan göra så.. eller byta ut hela mål.

bifidus är ju precis som baby semp, men med laktulos i.

• apan

Jag håller med lie2, ta nån skopa Bifidus. Att blanda två olika ersättningar låter ju askrångligt. Eller så kan du göra iordning en pulverblandning i en burk, t.ex. hälften Bifidus eller en tredjedel eller nåt, så skopar du bara upp ur den burken sen.

Svar på tråden Hur blanda i bifidus i vanlig ersättning?