• Solhatten

Barn på våren eller hösten?

Vad tror ni, är det bäst att föda på hösten, typ aug/sep eller på våren, typ mar/apr (om man nu kan välja)?

Vi fick vårt första barn i dec och det tycker jag var tungt att den första tiden präglades av mörker och allt var så krångligt med kläder och sånt.

• Svar på tråden Barn på våren eller hösten?
  • Flamma

Jag tyckte april var perfekt att föda i. Det var varken för varm eller för kallt, lätt med kläder med andra ord. Och man kunde vara ute en hel del

• Moniqe1979

rent egoistiskt skulle jag skulle säga våren som jag känner det just NU med 3 veckor kvar till beräknat så verkar det inte sååå lockande att vara höggravid under högsommaren för hjälp vad varmt det är som det är nu, men bortsett från det så spelar det nog ingen större roll, finns ju saker somkommer vara besvärliga med liten nu till sommaren som kommer så som att se till att liten inte blir för varm etc finns nog för och nackdelear med alal årstider.

• princess of woolfs

Jag födde andra barnet i slutet av februari förra året, o tyckte det var skönt att det snabbt blev ljusare o varmare o man kunde vara ute. Fast våren kom ju tidigt det året oxå. Iaf tror jag det är lättare i början av våren än i början av hösten. Kan inte va kul att gå höggravid i varma sommaren, plus att sen har man bara höst o vinter att "se fram emot".

• Dida

Jag skulle nog gärna ha i mars-april om jag får en till. Fick nr 1 i Janunari och tyckte att det var lite jobbigt att vara smällgravid mitt i vintern(var sviiiinkallt den vintern). Hade jättesvullna fötter så jag passade inga vinterskor och nä...

Nr2 kom i Oktober och det var ganska bra. Var en ganska varm och skön oktober. Men får jag välja nästa gång så vill jag gärna ha en vårbebis!

• Supertesco

Vi fick första i maj och andra nu i april. Jag tycker för min del att det är helt suveränt med vår-/försommarbarn. I och för sig så har jag ju inte provat på höst-/vinterbarn men med tanke på väder och alla kläder som behövs då så kan jag föreställa mig att det är lite bökigare.

• lilljenta

VÅREN av så många anledningar.Jag har fått barn i både nov ,dec feb och april och i april var allt så enkelt.Det var ljust,relativt torrt ute och man kunde vara ute jämt.Sen när sommaren kom så var han så pass stor så det var lättsamt på stranden osv.Sen när barnen blir äldre så vill dom flesta inte fylla så sent och få göra allt sist(moppe,körkort osv).

• Karpet

Jag fick i november och tyckte att det var jättebra. Dels så var det skönt att vara gravid på sommaren, jag tycker att det är enklare att klä sig som gravid när man inte behöver varma tröjor, jacka etc. Fanns rätt så mycket sommarkläder för gravida upplevde jag.

Där jag bor brukar sommaren vara 30-35 grader varm och 25-30 på nätterna och jag hade nog varit lite nojig med att ha en nyfödd i sådan värme med tanke på kläder etc. Vinter är inte heller smällkall här utan oftast omkring +5-+10 grader så då kan man ju vara ute en del i alla fall utan att förfrysa fötterna. Sedan hjälpte det säkert en hel del att vi åkte till Mauritius i två månader när vår dotter var 2,5 månader, så vintern blev ju väldigt kort.

Jag är gärna gravid på sommaren igen och skulle gärna kunna tänka mig att föda omkring samma tid igen om vi skaffar fler barn.

• Cassanna

Vårt första är född den 1:e Oktober och det tyckte jag var perfelt då hela vintern gick jättefort och det var snabbt vår igen. Nu väntar vi barn i juli och det har väl både sina för och nackdelar så kvittar det när man föder...

• Bellbox

Ja herregud har man lyxen att välja sånt här så välj våren då
    men som sagt; lite lyxproblem tycker jag allt

Worth the wait !
  • pulmones

våren....men hösten går ju också bra men bebisar på vintern tycker JAG är värdo! men man kan inte alltid välja så det är väl bara tacka och ta emot haha

• lia76

Jag har båda mina graviditeter blivit gravid i december och det tycker jag är rätt så skönt.
    För magen är då inte så stor under vintern så man får ha stora vinterkläder på sej
    Vinterskor som är för stora för fötterna sväller osv...
    Så magen had ejag under vårne och sommaren och det tyckte jag var skönt.
    Hade tofflor som jag kunde justera banden på efter som fötterna svullnade
    Så jag tyckte dte var skönt på så vis.
    Är i min andra graviditet just nu

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • lilljenta

Jag är nog lite lätt påverkad av sonen som är född i dec och hatar det.Värsta tiden att fylla på tycker han.Alla kompisar fick moppe förra våren och han får nu.När han var liten var det inga större problem men nu,usch.Nu har hans kompisar fått börja övningsköra och han får inte förrän i dec.Han säger dock själv att vänta bara när vi blir äldre,då är jag alltid yngst,haha.
    Men våren är ju en härlig tid alltid.

Svar på tråden Barn på våren eller hösten?