• Anonym

Tvätta bort klamydia??

Om man haft jättelite petting under ett förspel (utan att det ska leda till samlag) kan man bli smittad då?
    och jag tänkte, då har man ju inte stoppat in kuken utan den har bara varit å rört. kan man torka, tvätta bort klamydia?

helt galen fråga jag vet :)

• Svar på tråden Tvätta bort klamydia??
  • Anonym (Lokatt)

petting med penis eller fingrarna?

• frukarlssonn

Klamydia får du bara via samlag så vitt jag vet.

• Anonym

Mm via petting också har jag hört.
    men risken är kanske inte lika stor, eller?

Marinero skrev 2008-04-19 12:22:14 följande:
    Klamydia får du bara via samlag så vitt jag vet.
  • Anonym

Det smittar ju av att könsorganen nuddar varandra, så har det hänt lär ni ju få ta en ny kur....

• Saandraa

Klamydia smittas genom slemhinnor! så ingen slemhinna - ingen smitta!

slemhinnor - näsgångar, mun och underliv!

♥??? Isadora 070501 ???♥
  • Anonym (RFSL)

Klamydia smittar väl via sekret som alla andra könssjukdomar, och killar brukar få lite "försperma" som mjukgörande så jag skulle kolla mig om jag vore du.

• Anonym (Lokatt)

nja jag tror den måste vara inne i slidan för att man ska bli smittad.

• Anonym (Spöket)

Sorry, det är nog antibiotika som gäller. Maka dig iväg till jourläkarcentralen. Pinna på!

• Anonym (RFSL)

Lokatt Att TRO underlättar inte i sådana här frågor. Att kolla sig är enda sättet att vara säker på att man är ren. Det går INTE att "tvätta bort".

• Anonym

Men hur pass mycket slemhinna ska det vara? =/
    om kuken rört bara inre blygläpparna då? räknas dem som slemhinnor eller?

• Anonym

Jag vet att de smittas genom slemhinnor. Alltså kuken behöver inte va i fittan för att du ska bli smittad.

• Anonym (RFSL)

Kolla dig TS, det tror jag du är smart nog att förstå att du måste göra oavsett vad.

• Saandraa
    Anonym skrev 2008-04-19 12:27:28 följande:
    Men hur pass mycket slemhinna ska det vara? =/ om kuken rört bara inre blygläpparna då? räknas dem som slemhinnor eller?
    gå och testa dej på måndag istället. lika bra att kolla om du är orolig ?

finns dom som bara utfört ytterst lite oralsex och blivit smittade så..
    ♥??? Isadora 070501 ???♥
  • Anonym

MAN FÅR INTE HA PETTING!!!!! Ska ni bli friska så är det bäst att kolla upp det, tro mig har själv vart i den sitsen TS. Ni får säkert en ny kur utan att dom ens testar er!!!!

• Anonym

grejen är att jag varit i veckan och testat mig, får svar nästa vecka.
    men detta har hänt nyligen. lär ju vänta några veckor till isf om jag ska testa igen. vi hade bara "mys" förspel. jag ville inte knulla eller ha petting, men kuken hamnade vid musen några ggr men jag var å flyttade bort den.

• Anonym

Kan lägga till att dte inte handlar om samma person jag myst med. för då om det var det skulle dte inte spela någon roll.

• Anonym

Men om man misstänker att man skulle va smittad...VARFÖR myser man då innan man fått svar. Snacka om oansvarligt. De e just därför Klamydia e lika vanligt som förkylningar hos ungdomar.

• Anonym (RFSL)

TS Testa dig direkt, säg som det är eller gå till en annan ungdomsmottagning.

Svar på tråden Tvätta bort klamydia??