• Inredaren

Har ni klippt era kreditkort?

hej!
    vi klippte alla kreditkort igår.
    det var bauhaus och ett annat kort.
    har du några kreditkort kvar och VARFÖR har du kreditkort?
    varför inte använda de pengarna du har?

• Svar på tråden Har ni klippt era kreditkort?
  • Judy

Jag har inga kreditkort, vill jag köpa något får jag se till att spara ihop till det själv, känns bättre att köpa något då!

• Anonym

Ikea kort har jag klippt, men 2 år senare skaffade vi nytt. Det ska klippas någon gång.

• Anonym

Jag har också klippt mina kreditkort! Gjorde det för ett halvår sedan och saknar dom inte en sekund!

• skruttmamman

har några men vi använder dem sällan och när vi väll tar något på avbetalning så ser vi till att betala av det innan vi ens tänker på att ta något mer.

stolt 3 barns mamma och fru.
  • Inredaren

vi har aldrig använt bauhauskortet eller k-kortet,därför ringde vi och sa upp dem, och sedan klippte vi dem.
    man måste ringa och spärra/säga upp dem först innan man klipper, annars ligger det där som ett lån iallfall, även att du ej har nyttjat krediten.

• Anonym

Har aldrig haft annat än debet-kort. Varför shoppa upp pengar man inte har, och gå en osäker och otrygg framtid till mötes där man låst upp sin inkomst från början?? Köp på kredit gör mig illamående.

• Elli47

Jag har ett VISA-kort med kreditdel som mycket sällan används och så har jag ett kombinerat Shell/Mastercard som främst används för att tanka bilen! Jag har inga problem med ekonomin och behöver därför inte klippa sönder några kort, men jag tycker det är jättebra att ha en kreditdel i sitt kort ifall det skulle råka hända något som gör att man behöver 20.000 direkt.

• Inredaren
    Elli47 skrev 2008-04-19 12:57:38 följande:
    Jag har ett VISA-kort med kreditdel som mycket sällan används och så har jag ett kombinerat Shell/Mastercard som främst används för att tanka bilen! Jag har inga problem med ekonomin och behöver därför inte klippa sönder några kort, men jag tycker det är jättebra att ha en kreditdel i sitt kort ifall det skulle råka hända något som gör att man behöver 20.000 direkt.
    skulle du behöva 20.000kr direkt, hoppas jag att du har detta på ett buffertkonto!
  • Elli47
    Inredaren skrev 2008-04-19 12:59:03 följande:
    skulle du behöva 20.000kr direkt, hoppas jag att du har detta på ett buffertkonto!
    Ja jag har de pengaran men jag kanske inte kommer åt buffertkontot direkt... om jag t ex är utomlands och bara har mitt VISA-kort. Förstår du hur jag menar?
Svar på tråden Har ni klippt era kreditkort?