• LindaTosa

Vad tar du inte med dig på charter....?

Vi ska åka hela familjen till Kreta i mitten av maj i 2 veckor. Med två små barn på snart 4 år och 1½ år så blir det ju en hel del som man behöver ha med sig!
    Vad tar du inte med dig,.....tar du med allt i hygienväg? Badlakan? Eller köper du sån´t på plats? Tips och råd tack, inte oseriösa och självklara svar som att du inte tar med dig typ tvn! Glad

Robbie Williams is The King of Pop!
  • Svar på tråden Vad tar du inte med dig på charter....?
  • Karpet

Jag tar inte medmig blöjor eller barnmatsburkar. Det köper jag på plats. Jag har ju med så att det räcker för själva resan dit och, beroende på när vi landar, fram tills dess att vi tagit oss till en affär. Handdukar har jag aldrig behövt ta med då vi aldrig bott på någon restort som inte handahållit det själv.

Annars tar jag med ett litet "apotek" med sådant som kan behövas. T ex febernedsättande, destillerat vatten, termometer etc.

Solskyddskräm tar jag med ibland, köper ibland på flygplatsen eller på plats.

• Sunset 79

Jag tar alltid med mig badlakan...solskyddskräm,termometer,plåster,värktabletter,lite leksaker till barnen(inte de största då förstås),lite barnmat för första dagen innan man köpt något där nere.solskyddskräm köper jag i sverige..brukar vara svindyrt utomlands!

• Jenny 25

Om jag bor i stan eller nära köpcentrum (ej minimarket) så tar jag inte med min massor med shampo utan bara till de första dagaran, inte heller badhanddukar

Tar däremot med min litet apotek, hakklapp (letade i en vecka sist, sen gav vi upp!) och solkrämer/aftersun (så himla dyrt på turistorter tycker vi).

Trevlig resa!

• Elli47

Sist vi var iväg så var vi Thailand tre veckor hela familjen och då tog vi inte med oss särskilt mycket alls... vi hade 27 kg packning för hela familjen. Vi hade med två gamla, tunna handdukar (köpte nya på plats) och vi hade inte tandkräm, schampo, solcreme utan allt sånt köpte vi också på plats. Vi hade inte med oss särskilt mycket kläder utan köpte nytt och tvättade upp. Men då är förstås allt sånt där jättebilligt i Thailand... i Grekland tror jag nog det kostar betydligt mer.

• Pälskling

Strand & VattenLeksaker tar jag inte med mig,samt inte många badlakarn alls utan köper & kastar ev sen,annars vill ha mitt egna Hygienart,Solcrémer mm!

Trevlig Resa!

• Emelie  A

Vi ska åka till Turkiet om 2 veckor och jag SKA ha med mig barnmatsburkar för 2 veckor till min då 9-månaders son. Blir mycket vikt bara det men det finns bara grönsaksgrytor på burk där nere och det är ju inte så kul att äta samma varje dag så jag kanske köper bara några burkar där.. de använder inte så mkt sånt i alla länder så det är inte alltid det finns så lättillgängligt. Är inte heller säker på att de har fruktpuré utan socker så jag tar med det också

Tänkte inte ta med blöjor först men gör det ändå för jag kn ju inte vara säker på att han får allergi mot deras blöjor.. vill inte ta den risken!

• Elli47

Just det... som någon annan skrev, strandleksar och sånt köper vi också på plats!

• LindaTosa

Badlakanen får nog bli kvar hemma....Köper på plats om vi behöver ha till stranden,...?!?

Robbie Williams is The King of Pop!
Svar på tråden Vad tar du inte med dig på charter....?