• Bakverk

Biverkning av Menopur

Håller på med behandling inför IVF. Tar Menopur. Är det vanligt med illamående då? Jag är på min 4:e sprutdag idag. Känner även av viss molande värk i äggstockar. Jag tar 375 enheter.

• Svar på tråden Biverkning av Menopur
  • Fiona02

Jag har oxa tagit Menopur (150) plus att jag tog Gonal F pa morgonen. Nu ar jag mellan AP och ET sa jag tar det inte langre men jag tyckte att jag var illamande da och da. Tror att i stort sett alla fertility mediciner har "illamande" som mojlig bieffekt. Jag kollade igenom mina bipacksedlar i morse for jag madde helt plotsligt illa.

Ang aggstockarna sa ar det helt normalt da de haller pa att stimuleras just nu.

Lycka till!

• Bakverk

Fiona02 skrev 2008-04-19 15:11:53 följande:

Jag har oxa tagit Menopur (150) plus att jag tog Gonal F pa morgonen. Nu ar jag mellan AP och ET sa jag tar det inte langre men jag tyckte att jag var illamande da och da. Tror att i stort sett alla fertility mediciner har "illamande" som mojlig bieffekt. Jag kollade igenom mina bipacksedlar i morse for jag madde helt plotsligt illa. Ang aggstockarna sa ar det helt normalt da de haller pa att stimuleras just nu. Lycka till!
    Ok. Jag tyckte inte jag mådde illa när jag tog Gonal-f eller Puregon. Fick du ut många ägg? Lycka till!
  • Fiona02

Fick ut 9 agg och alla blev befruktade. Nu hoppas jag att de vill dela sig som de ska oxa och pa mandag blir det antagligen ET.

Svar på tråden Biverkning av Menopur