När jag var på vc sa min läkare att han under alla år han arbetat där endast träffat på 1 fall av hudcancer. Jag oroade mig oxå för alla fläckar jag hade, men vi pratade och sedan kändes det bättre. De kan aldrig garantera att fläckarna inte är farliga enbart genom att titta på dem. för att med säkerhet kunna fastställa läget måste man ta bort dem och skicka in dem till labbet. Hur som helst ser ju de som är farliga oftast ganska "speciella" ut. Kvinnor får tydligen oftast de farliga fläckarna på benen.
jag har en kompis som hade värsta leverfläcken (och då menar jag värsta; kolsvart, stor som en femkrona och upphöjd från huden ca 1 cm...) som hon tog bort. Det var inget farligt trots att den såg så illa ut.
jag tror att det viktigaste är att man knallar till en läkare som får kolla igenom en (gärna hela kroppen efter leverfläckar när man ändå är där... ;o). Oftast är det inget farligt, men det man tänker på är tyvärr naturligtvis de få gångerna det är riktigt illa. En farbror till mig fick hudcancer, och dessutom en annan kompis. de har båda genomgått behandlingar och är idag helt återställda och friska!
Kolla upp det så snart som möjligt så att du/ni slipper dras med oron!