• Anonym

Fler med svarta leverfläckar ? Eller har ngn under fot handflata?? Se hit

Är ju mkt prat om hudcancer nu o ska kolla upp mina på fredag hos läkare...
    Nu när man tittar tycker man alla ser konstiga ut, har blivit knäpp av det nu, känns som man är döende...
    Och dom svara mig att under fot eller handflta bör man inte ha ngn o jag har en under foten....usch.....
    Fler oroliga???

• Svar på tråden Fler med svarta leverfläckar ? Eller har ngn under fot handflata?? Se hit
  • MeNoLike

Jag har en under föten.. fast typ rödbrun. Inge ororlig

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Anonym

har under båda fötterna, och har haft hela mitt 30åriga liv :)

• Anonym

oj.jag har oxå en under foten!!!
    bara en fläck liksom..trodde bara de var leverfläckar som växte som vart farliga???

• Lucian Caesar

fick du något svar på varför man inte skulle ha på de ställena, el ville dem ta bort din??

• MansonDust

Har alltid haft en under foten, men den är ganska ljus nu.

• sanna88a

har en i handflatan har alltid haft så långt jag kan minnas,.

• Anonym

Ok nej vet ej varför, dom sa att det var ovanliga ställen för leverfläckar att sätta sig på o därför är det inget vanligt , men skönt att höra de finns fler, men min är MÖRK!!!

Hur är era andra på kroppen ??
    Är alla jämna ljusa och fina ?? Mina är inte det längre tycker jag men nu har jag ju blivit paranoid

• sanna88a

jag ahr två mrka på ryggen en är lite utsående.. uuää vad äckligt det låter. egentligen. :P men den är ju det. sen har jag en liten fjutt på halsen som är utstående.

• Anonym

Nä, det sägs ju att man inte ska ha leverfläckar i handflatorna eller på fotsulorna. Jag tror dock inte att detta är något ovanligt.

Har själv en ljus fläck på handflatan (som jag kollat upp men inget mer) och hade en tidigare under fotsulan. Denna kollade jag också upp och blev rådd att avlägsna, vilket jag också gjorde. Det visade sig att den inte alls var farlig. Däremot var det lite obehagligt att ta bort en just där. Fick tre bedövningssprutor mitt under foten, och fast jag inte är känslig för sprutor annars höll jag på att tuppa av...

Hur som helst; lycka till och oroa dig inte. Det är med största sannolikhet inget farligt alls!

• Anonym

Ok, tack anonym..men man vet ju aldrig ...

Hur vanligt är det egentligen ?
    Skulle vara tråkigt att vara drabbad av det , 25 år två barn..men man får försöka tänka positivt...att dom ser värre ut en vad dom är...

• Anonym (Hulda)

En läkare sa till min sambo för ett antal år sedan att man inte ska ha typ leverfläckar under fotsulorna, dom ska man ta bort.
    Kanske gäller samma här som när man har en leverfläck på tex halsen där en kedja kan nöta, den ska man också ta bort. Har man nåt under foten så självklart ska man visa upp den för en hudläkare.

• Anonym

Hulda- Ska man inte ha på halsen heller ??
    Då har mja nog en hel del att ta bort om inget ska "nöta" vid prickarna, även bh band mm..ja ja det blir som det blir..

• Anonym

Jag har massor fläckar o i princip alla växer. Innebär det att jag måste kolla upp det? Det kommer nya också hela tiden. Kan det vara farligt tror ni? Vad skulle ni ha gjort? Blir supernojig nu ju... Är dom farliga när dom växer?

• join

Har en stor kolsvart stor fläck mellan tårn har hafft den sen jag var liten tror den inte är farlig men har tänk ibland at jag ska kolla upp den

• Anonym (igen...)

När jag var på vc sa min läkare att han under alla år han arbetat där endast träffat på 1 fall av hudcancer. Jag oroade mig oxå för alla fläckar jag hade, men vi pratade och sedan kändes det bättre. De kan aldrig garantera att fläckarna inte är farliga enbart genom att titta på dem. för att med säkerhet kunna fastställa läget måste man ta bort dem och skicka in dem till labbet. Hur som helst ser ju de som är farliga oftast ganska "speciella" ut. Kvinnor får tydligen oftast de farliga fläckarna på benen.
    jag har en kompis som hade värsta leverfläcken (och då menar jag värsta; kolsvart, stor som en femkrona och upphöjd från huden ca 1 cm...) som hon tog bort. Det var inget farligt trots att den såg så illa ut.

jag tror att det viktigaste är att man knallar till en läkare som får kolla igenom en (gärna hela kroppen efter leverfläckar när man ändå är där... ;o). Oftast är det inget farligt, men det man tänker på är tyvärr naturligtvis de få gångerna det är riktigt illa. En farbror till mig fick hudcancer, och dessutom en annan kompis. de har båda genomgått behandlingar och är idag helt återställda och friska!

Kolla upp det så snart som möjligt så att du/ni slipper dras med oron!

• Anonym

ja det är ju just oron som är värst egentligen nu..men skall kolla dom på fre som sagt, hoppas då ej jag får remiss till hudkliniken för det tar flera mån att få tid där..ska man då gå hela sommaren och vara orolig ?

Det kommer nya på mig hela tiden, men det är normalt har jag hört så det är nog inget du behöver oroa dig för...

Svar på tråden Fler med svarta leverfläckar ? Eller har ngn under fot handflata?? Se hit