• Poena

Bästa SPA-hotellet?

Vi firar snart årsdag och är ute efter en bra och mysig SPA-hotell/anläggning. Gärna lite större anläggning, vi var en helg på Tylösand för några månader sedan vilket var kanon så nu är frågan om man ska ta samma ställe eller hitta något annat i samma klass. Bör ligga i södra/mellersta delen av Sverige.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Bästa SPA-hotellet?
  • mysmumlan74

Bästa stället jag varit på heter Sandvik SPA och ligger utanför Norrköping. Helt underbart. God mat, härlig natur och mycket aktiviteter för den som vill.
    Problemet är att de bara har ladies spa. Alltså bara för kvinnor.
    Vad jag vet i alla fall.

www.sandvikgard.com/main.html

Här är adressen ifall du vill gå in och läsa. Det är ju möjligt att de har andra spa-program som inte jag vet om

• Smultronblomman

hej!
    tror att de har ladies spa bara på helger... så i veckorna kan både tjejer o killar boka. Ring!!

• Smultronblomman

Sandvik SPA alltså ...

• Pshevil

Yasuragi Hasseludden japanska spa utanför Stockholm, helt underbart!

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Poena

Tack för tipsen

Har också hört mycket bra om Hasseludden men det är ju riktigt dyrt där, är det värt det?

Förresten om någon har tips på någon annan romantisk weekend 2-3 dagar utan SPA får ni gärna tipsa om det också!

• Pshevil
    Poena skrev 2008-04-20 09:43:18 följande:
    Tack för tipsen Har också hört mycket bra om Hasseludden men det är ju riktigt dyrt där, är det värt det?Förresten om någon har tips på någon annan romantisk weekend 2-3 dagar utan SPA får ni gärna tipsa om det också!
    Jag tycker att det är värt det, jag älskar det. Men jag vet inte hur mycket det skiljer sig i pris från andra? Såg att de hade priser på 1200 kr någonting i sommar, då ingår mat men inte behandlingar tror jag.
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • akl

Om du vill vara på Västkusten så rekomenderar jag Smögen Havsbad!

www.smogenhavsbad.se

(hoppas det är rätt adress)

Jättefint hotell, bra service, härlig spaanläggning med stort utbud, fantastisk havsutsikt och miljö, många aktiviteter, jättegod mat... ja, listan kan göras lång

Hoppas ni får en härlig årsdag

//mamma till 2 små troll
  • Tjoflöjt

Hasseludden är värt varenda spänn! Det trista är dock att det är skilda tvagningsrum för killar och tjejer. En stor del av vistelsen är ju tvagningsceremonin och då är det lite trist att sitta där själv på sin pall och ösa vatten. Men man kan ju alltid ligga i utomhuskällan tillsammans. Och maten, specellt i teppanyakirestaurangen är gudomlig!

Svar på tråden Bästa SPA-hotellet?