Är Milda mjölkfritt utan laktos ?
Dum fråga kanske men sonen ska bjuda chokladbollar på sin förskola på måndag.
Dum fråga kanske men sonen ska bjuda chokladbollar på sin förskola på måndag.
Ja det är det...
Finns Kenjui med...
Lactos är ju mjölksocker..och finns det ingen mjölk så finns det ingen lactos
Milda mjölkfritt är jättebra, för det kan även personer som är mjölkproteinallergiska äta. Så sätt igång med chokladbollarna!
Jag kör alltid med Milda Culinesse när jag/ungarna bakar. Perfekt då det är helt mjölkfritt.
tack !
Om du är säker på att barnet bara var laktosintolerant och att det inte var några andra allergier som det togs hänsyn till då de valde margarin på förskolan ska det absolut inte vara några problem. Laktos är ju ett annat ord för mjölksocker.
Våran dietist rekommenderade milda culinesse som mjölkfritt margarin (när vi var på mjölkskola)...märkligt om det skulle finnas mjölk i det då.. Har gått bra till mina barn iaf
Vår dietist varnade oss för Milda culinesse, för att Milda inte kunde garantera att det var helt mjölkfritt. Men det är ett tag sedan så dom kanske har ändrat det. Steker alltid i olja och bakar med mjölkfritt margarin, då min yngste är allergisk mot mjölkproteinet. Tänk vilka olika rekomendationer man får.
när man har barn med allergier får man olika besked hela tiden. Som jag skrev i ett av mina inlägg innan så chansar jag inte med culinesse eftersom det finns alternativ som jag vet att det funkar på sonen. Hur du gör är upp till dig. Tycker inte om tonen i ditt inlägg, faktiskt.
Jag får givetsvis mer info än vad som skrivs på FL bl a via vår dietist, I den tråden jag angav finns personer som levt med olika allergier under flera år och sitter på mkt kunskap och info som det ibland kan vara svårt att få via sjukvården, i alla fall t ex BVC
Enligt min dietist kan Milda Culinesse innehåll spår av mjölk..har en son som är kraftig mjölkproteinsallergiker men jag har använt det och än så länge har det inte varit några problem..
Min brorson är laktosintolerant (mjölksocker) och han har inte heller något problem med Milda så jag tror inte det är någon större fara...
Men jag har oxå hört både och ....