• DropDeadUgly

Vilka områden är bra i Täby och vilka är mindre bra

Ja, jag känner inte till Täby så bra så jag undrar om någon här kan hjälpa mig. Vilka områden är bra resp. mindre bra? Varför tycker du så? Vad ska man tänka på om man skulle flytta till Täby?

Tacksam för svar .

• Svar på tråden Vilka områden är bra i Täby och vilka är mindre bra
  • sevgilim

Hej!
    Jag växte upp i Täby.

Är det något speciellt område i Täby du funderat på att flytta till?

• underverket 06

Hej
    Är också uppvuxen i Täby, så fråga på.
    Näsbypark är nog det finaste området men också såklart det dyraste. Ligger vid havet, Värtan. Bra områden är Skarpäng
    (själv uppvuxén där), Ellapark, Ensta och Ellagård. Kommer inte på något mindre bra område, kanske vissa delar av Gribbylund och Näsbydal.

• DropDeadUgly

Hej och tack för svar!

Vi sitter och kikar på villor och har hittet en fin i Täby kyrkby och en i Ensta. Priserna är ganska bra och man verkar få mycket för pengarna.

Hur är det med närhet till dagis, skolor och kommunikationer? Man vill ju helst slippa skjutsa överallt .

• underverket 06

Dagis lär det finnas många i närheten, har ingen koll på det men dagis finns det väl överallt. Täby kyrby har iallafall en låg och mellanstadie skola och ett högstadium. Ensta vet jag inte riktigt. Till Täby Kyrkby går det både buss och roslagsbanan. Även i Ensta stannar roslagsbanan +buss. I Ensta är det nära till Täby Centrum.

Får jag fråga vad ni får ge för en villa i Ensta och Täby Kyrkby?

• DropDeadUgly

Där vi bor nu är snittpriset på en villa 6,5mkr och då får du ett gammalt hus som ofta behöver renoveras iaf ytskikt. Men det kan lika gänra vara totalrenovering med isolering, dränering och hela kitet.

• GavinGadget

Hej,

Kan man få en uppdatering på tråden såhär nio år senare? Har något förändrats?

Undrar framförallt också om det är något man ska tänka på rent kommunikationsmässigt. Vi jobbar båda kring t-centralen.

Svar på tråden Vilka områden är bra i Täby och vilka är mindre bra