• Anonym (undrar)

Spy pga mensvärk?

Igår fick jag en plötslig kramp i magen, som kändes som den värsta mensvärk jag någonsin kännt. Kunde inte stå upp, kände mig yr och febrig. Hade så fruktansvärt ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Och så spydde jag helt plötsligt. Har hört lite att vissa får så ont vid mensvärk att det spyr, men nu är jag inte hundra om det verkligen var det. Brukar få mensen några timmar efter mensvärken , men nu har jag inte fått ngt efteråt. Käkar p-piller har inte mens så ofta längre.
    Ringde sjukvårds upplysn. men hon var dryg och sa kort att det var mkt magsjuka just nu.
    Kan det vara grav. symptom? eller helt enkelt mensvärk?
    Jag har aldrig varit med om ngt sådant, men jag har kännt mig svullen i hela kroppen ett tag nu.

• Svar på tråden Spy pga mensvärk?
  • minje

Det säkraste sättet att kolla graviditet är förstås genom ett test, men för att svara på din fråga: Jag tycker min kropp ibland ballar ur, särskilt av hormonell påverkan. Jag kräktes vid nästan varje menstruation de första 2-3 åren. Det blev bättre för varje år, men jag minns fortfarande dessa HEMSKA kramper.

Kan du ha fått ett blodsockerfall som gjorde dig illamående?

Hoppas jag kunde bidra med någon vettig info

• Anonym (jag med)

Har sjäv spytt av pms, en vecka före mensen kom. Hade inte ens särskilt ont. Sen har jag också spytt av huvudvärk som egentligen inte heller var SÅ otroligt stark. Det var nog så att min kropp inte orkade med att ha ont överhuvudtaget. Smärta i alla former kan ju framkalla illamående, inte bara migrän.

Hoppas du mår bättre snart!

• Anonym (undrar)

2-3 år? :( usch, låter hemskt. nä, inget blodsockerfall vad jag vet. Men min kropp har varit konstig på senaste. Kännt mig konstig hormonellt. Kan iofs ha att göra med att jag har glömt p-piller lite nu när jag varit super stressad. Så nu är det kanske obalans med det. Men jag hoppas på att inte gå igenom det igen. Att bli spyfärdig vid varje mensvärk :(.

• minje

Ja, det var verkligen urjobbigt. Jag minns en bortkollrad läkare som "tröstade" med att säga att det brukade bli bättre efter att man fått barn. Hahaha. En härlig tröst för en 13-åring.

Det var i samband med den smärtan och de kramperna som jag upptäckte fördelarna med stolpiller Första gången jag tog dem var jobbig, men sedan var jag helt såld. Vanliga värktabletter kräktes jag ju upp.

Hoppas verkligen att du mår bättre nu, och förresten, kolla för säkerhets skull om det inte är något annat som orsakar dina symptom...

• Anonym (undrar)

Underbart när man får en tröst som inte är en tröst :).
    Jadå, det var bara igår som det kändes helt hemskt. Pojkvännen trodde att det var blindtarmen eftersom jag lät så döende, var beredd att ringa efter ambulans. haha

Ja, jag måste kolla upp det. Tack för info :)

Svar på tråden Spy pga mensvärk?