• jenni112

gluten introduktion 4 månader?

japp e ju sagt att det e dags för gluten introduktion vid 4 månaders ålder.Vad fick ni ge era barn då?jag fick sagt till mig på BVC att jag skulle ge rån-kex på något vis.för gröt det var det inte dags för förränns vid 5 månader.men jag vet inte hur jag ska ge rånen.hon sade krossade med någon olja men vad e det för olja då å hur ger man min tös det?å hur ofta?

• Svar på tråden gluten introduktion 4 månader?
  • M plus J

jag ger gröt. den som är från 4månader å kommer från Nestlé. Mild havregröt, osockrad. Funkar skitbra, å god är den Min kille är ca 4månader

• Mickis74

Våra fick smörgåsrån från 4 månader ungefär....först i minibitar och sen ökade vi på vartefter.

Gröt har dom ätit fulla måltider av sen dom var 4,5 månad respektive 5 månader.

• jenni112
    Svar på #1
    bytte du ut en hel måltid när du började med den eller ger du bara som smak?å ska man ha någon mjölk på eller så?(ammar inte utan det e ersättning som gäller)eller ska hon bara få gröt och hur mycket?
  • jenni112
    Svar på #1
    Svar på #1bytte du ut en hel måltid när du började med den eller ger du bara som smak?å ska man ha någon mjölk på eller så?(ammar inte utan det e ersättning som gäller)eller ska hon bara få gröt och hur mycket?
  • M plus J
    jenni112 skrev 2008-04-20 16:20:02 följande:
    Svar på #1Svar på #1bytte du ut en hel måltid när du började med den eller ger du bara som smak?å ska man ha någon mjölk på eller så?(ammar inte utan det e ersättning som gäller)eller ska hon bara få gröt och hur mycket?
    Det finns angivet på förpackningen hur mkt en smakportion är. jag ger han en sån på kvällen. Direkt när han ätit gröten ammar ja honom så han får svälja ner det. Det är ju inte meningen att man ska ta bort mål redan. Börja med smakportion. Ja har kört 1vecka kanske å idag dubblade jag det för att succesivt öka mängden, tills man till sist ger en hel portion. Ingenting till gröten som du skrev. Utan bara gröt. Efteråt kan du ju ge ersättning eftersom du inte ammar! så dom kan svälja ner det lite
  • Mollan

Krossade kex i olja har jag aldrig hört talas om! Mina barn har fått smörgåsrån i handen och suga själva. Plus gröt när det känts som att det varitr dags för det.

• zazziz85

Jag har gett min snart 5 månaders Mild gröt sen han var 4 månader. Och det har funkat jätte bra. Han tycker om det jätte mkt.. Så har jag i lite bröst mjölk oxå då blir det extra gott.. hihi..

Svar på tråden gluten introduktion 4 månader?