• Anonym (Ressugen)

Avbeställningsskydd vid graviditet

Hej,
    vi håller på att försöka bli gravida nu i vår men håller samtidigt på att planera vår sommarsemester.
    Vi vill gärna åka utomlands men funderar på om avbeställningsskyddet gäller ifall vi skulle bli gravida och jag mår jätteilla.

Alltså: Gäller avbeställningsskyddet om jag mår jätteilla pga graviditet?

Är det någonting annat jag bör tänka på?

• Svar på tråden Avbeställningsskydd vid graviditet
  • Suri

Det är olika om avbestälningsskyddet  gäller. Graviditet räknas inte som en sjukdom. Du kan behöva ha läkarintyg för avbeställning. Men inte behöver du avbeställa vid graviditet. Jag är i v 20 när vi åker till New York en vecka. fram till v 28 gäller hemförsäkringen, efter det måste man teckna en tilläggsförsäkring. Men du kommer ju inte att vara så långt gången i sommar, så det behöver du inte oroa dig för.
    Trevlig resa!

• Anonym

Om läkare intygar att du är så dålig att du inte kan resa, då kan det nog gå. Inte annars.

solresor har öppet köp på sina resor fram till 60 dagar innan.
    Ving har ombokning till 30 dagar innan etc.

• Anonym (Ressugen)

Hej,
    jag tänkte mest om jag mår så dåligt att jag inte får någon behållning av resan.
    Jag vill inte betala en massa pengar och sedan ligga på hotellrummet och må illa.

Suri skrev 2008-04-20 09:08:36 följande:
    Det är olika om avbestälningsskyddet  gäller. Graviditet räknas inte som en sjukdom. Du kan behöva ha läkarintyg för avbeställning. Men inte behöver du avbeställa vid graviditet. Jag är i v 20 när vi åker till New York en vecka. fram till v 28 gäller hemförsäkringen, efter det måste man teckna en tilläggsförsäkring. Men du kommer ju inte att vara så långt gången i sommar, så det behöver du inte oroa dig för. Trevlig resa!
  • Suri

Nä, det är klart. En tjej i en tråd jag är med tog en sista minuten trots att hon kräktes varje dag. Hon tyckte det var skönt att komma bort i alla fall. Kände sig ändå piggare när hon kom tillbaka.
    Ni kanske kan strunta i att boka och ta en sista minuten om du mår bra och känner att du orkar?

• Anonym (Ressugen)

puff

Svar på tråden Avbeställningsskydd vid graviditet