Hur länge använder ni samma BH innan tvätt?
Och hur tvättar ni den?
Jag tycker det är urjobbigt att handtvätta och i maskinen blir de ju skitfula, så tyvärr måste jag erkänna att jag nog använder mina BH:ar för länge innan de tvättas
Och hur tvättar ni den?
Jag tycker det är urjobbigt att handtvätta och i maskinen blir de ju skitfula, så tyvärr måste jag erkänna att jag nog använder mina BH:ar för länge innan de tvättas
Jag tvättar dem i maskin, i tvättpåse och jag tycker inte de blir så himla fula fort? Men jag använder dem några dagar.
Jag tvättar i maskin, 30 grader skontvätt, det funkar bra. använder dem kanske 3-4 gånger innan tvätt om jag inte powerwalkat och svettats i dem. Det kanske är för mycket?
Däremot är det bra att byta varje dag (även om man inte tvättar dem) så att elasticiteten bibehålls lite längre, så den får tid att dra ihop sig liksom mellan gångerna.
En dag, men det är la för att det känns bäst så för min del när jag ammar.
Alldeles för länge.
Använder såna t-shirt bh och dess kupor får veck på sig i maskinen och handtvätt blir inte rent
Dessutom såg jag på TV att man inte ska ha samma bh 2 dagar i rad för att låta elasticiteten återhämta sig, men där är jag också slarvig.
Glömde ju... Tvättar i maskin
Två dagar.
Jag har bara vadderade BH:ar och dom blir ju liksom knöliga i maskinen. Då tvättar jag i och för sig på varmare än 30 grader. Kanske ska prova det.
Alltid i tvättpåse också, och helst utan massa andra kläder i maskinen, då blir de inte knöliga (har också vadderade varianter och har jobbat många år i underklädesaffär)
Jag använder mina BH:ar i flera veckor. Sen tvättar jag dem i tvättmaskinen på "handtvätt". Använder BH från Kappahl, Crema.
Jag använder ju tvättpåse, men dom blir knöliga i alla fall. Som dito skrev så blir det som veck på dom, som sen syns igenom tröjorna. inte så fint.
Anonym (Bea) skrev 2008-04-20 10:09:34 följande:
Jag använder i 1-2 veckor, tvättar i påse, i 30 eller 40 grader!
1 eller 2 dagar!
Beror på vad man gjort
Jobbat mycke så två dagar annars 3 till 4
Tvättar min enda bh någon gång i månaden. Jag har inget val, jag måste ju använda den!
(Har ytterst svårt att hitta bh:ar som passar, annars hade jag självklart haft fler och växlat emellan)
Men det är ju inte som att den blir svettig eller att den luktar eller något! Då hade jag bytt tidigare.
Ett tips är ju att köpa flera stycken när man väl hittat en sort man gillar.
Jag byter och tvättar bh varje dag!
Lite olika, men ca 2-3 dagar oftast, om jag inte blivit svettig i den, då byts den direkt.
Vägrar tvätta underkläder i temperatur lägre än 60 grader, så BH:n åker följdaktigen också runt i tvättmaskinen på 60 grader.