• magizmaka

Mood ultrablond, hur länge ska man ha det i?

Är mellanblond men skulle vilja vara ljusblond (fint sommarblond). Å jag är trött på att gå till frisören, om man t ex köper Mood ultrablond, hur länge brukar ni ha det i håret?

Eller ska man gå till frisören ändå kanske, det kanske är värt pengarna...

• Svar på tråden Mood ultrablond, hur länge ska man ha det i?
  • Tecken

Står det inte på förpackningen?

• Me o Mike

Jag skulle inte köpa mood.. Finns många andra bättre märken, men det är ALLTID bäst att lägga lite extra pengar hos en bra frisör..

• Bebis

fast just moods blonderingar har jag sett många säga bra saker om här.

Don't Panic
  • magizmaka

Har inte köpt något än men förut har jag haft 30 minuter och då har det blivit lite gult så man kanske ska ha det i lite längre. Finns väl någon som heter pärlblond också? Blir håret blondare med ultrablond eller vilken är bäst för jag vill inte bli vit i håret.

• Me o Mike

Är du helt naturlig i håret nu?? Alltså ingen gammal färg eller så?

• magizmaka

I vintras var jag lite mörkare och så gjorde jag ljusa slingor hos frisören men det blev inte så ljust som jag hade velat så nu är jag mellanblond.

• Darla

Hur länge är ju individuellt, jag brukar ha i hela verkningstiden med då är jag rätt mörk och mitt hår är inte lättblekt, har provat en massa olika märken och Mood är bäst tycker jag och många med mig. Pärlblond ska vara poplulärt att använda i några minuter efter för att ta bort gula nyanser, men själv har jag aldrig gjort det. Gör en sökning på Mood och pärlblond så får du nog resultat.

• magizmaka

mrssmith: hur länge är hela verkningstiden, det är mer än 30 minuter? Gjorde en sökning på Mood men fick ingen information om hur länge man bör ha det i håret. Har alltid haft ultrablond förut..

• Monique81

MOOD Ultrablond ska sitta i i 60 minuter.

Har använt en hel del av den så jag vet

Joacim & Hugo är min änglar
  • Darla
    Svar på #8
    Tyvärr så kommer jag inte ihåg exakt hur länge verkningstiden är då det var ett tag sen jag blekte/färgade sist, den kan vara 30 minuter. Det enda jag kommer ihåg är att jag hade i hela tiden ut iallafall och att jag alltid blivit nöjd med Mood.

Jag gör alltid ett sling test på en tunn slinga som jag sen kollar upp då och då för att se när den har nått färgen som jag vill ha. Då vet jag hur lång tid som krävs innan jag sätter i blandningen i hela håret. Fast även då brukar jag kolla då och då under verkningstiden för att vara på säkra sida, vill ju inte bli vit eller gul
  • magizmaka

Monique 81, när du haft det i 60 minuter, har det inte blivit vitt då? Vad hade du för hårfärg innan du färgade?

Jag sökte på Mood pärlblond men det skulle jag nog aldig ha gjort för nu har jag läst så många skräckexempel på hur misslyckad en färgning kan bli

• Monique81

Som jag skrev tidigare...MOOD Ultrablond ska sitta i max 60 minuter

• Monique81
    magizmaka skrev 2008-04-20 10:33:26 följande:
    Monique 81, när du haft det i 60 minuter, har det inte blivit vitt då? Vad hade du för hårfärg innan du färgade? Jag sökte på Mood pärlblond men det skulle jag nog aldig ha gjort för nu har jag läst så många skräckexempel på hur misslyckad en färgning kan bli
    Jag har blekt från röd/brunt så det är lite gult kvar i. Jag har blekt 8 gånger.

Alla andra som undrar: Nej mitt hår är inte speciellt slitet efter alla blekningar. Lite slitet blir det, men mitt klarade sig ganska bra
  • idiblon yes

Jo, jag tror att ditt blir vitt med Moods ultrablond. Det blir mitt, men jag vill ju ha det så så... Har tyvärr inga tips!

• magizmaka

Ja eftersom jag redan är mellanblond så kanske det blir vitt om jag tar ultrablond, vad svårt det här är. Kanske bättre att satsa på pärblond fast jag har haft ultrablond förut och då blev det inte vitt men kanske lite ljusare än vad jag egentligen ville ha men då var jag mörkare än vad jag är idag.

Går kanske till frissan ändå.. får stå ut.

• Summermom11

jag hade i 80 min med sling saksen från mood som hette blond level 4 blev så ljust jag ville o hade i 60 min hade ljus ljus brunt innan, eller mörkblondt

• Me o Mike

Men om du har en mörk gammal färg i håret sedan tidigare så är risken VÄLDIGT stor att du blir orange..
    Så vit blir du nog inte om du redan har en gammal färg..

• Summermom11

rekommenderar verkligen inte att göra om man har lite mörkare hår gjorde förra ¨året o blev gult! fick göra en gång till o slet på håret som sjutton isf är det bättre o av fäga om man tidigare färgat håret

• Me o Mike

Man kan göar egen avförgning,.. Har man blekmedel så kan man slänga i en klick schampo i medlet..

Svar på tråden Mood ultrablond, hur länge ska man ha det i?