• Främling

Fungerar Galltvål?

Har inte förrän nu hört talas om Galltvål? vad är det och vad fungerar det på?
    Fungerar det att ta bort fläckar även om man tvättat plagget? (oftast måste man ju upptäcka fläcken innan man tvättar.... och det misslyckas jag nästan alltid med....)

Såg att det finns både flytande och fast tvål - vilket är bäst?

• Svar på tråden Fungerar Galltvål?
  • Sarapa

Jag har köpt flytande, tycker det funkar kanon! Tar kanske inte alla fläckar men fler än vanliga fläckborttagare.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Elias & Leah.ღ ¸.?°´¯)
  • Teskedsmamman

Beror helt poå vilka fläckar och hur varmt man tvättar... det som är med tvätten är att proteinet oftast bränns fast i tyget och sedan är det omöjligt att bli av med fläcken.

Jag tar bort allt med galltvål innan tvätt, när jag klär av ungarna på kvällen så går jag igeom plaggen då, är det fläckar som jag vet kan bli permanenta i tvätten så tar jag galltvål direkt när nattningen är avklarad.

Är det fäckar som t ex barnmat på haklapp så tar jag den direkt innan den har torkat ens, då får man alltid bort den- iaf jag, jag får bort köttfärsåsfläckar tom...

Galltvålen kan med fördel användas även i fönsterputsning, smyckestvätt och städning också.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • frunygren

jag har köpt i tvålform från hemtex och jag tycker att det funkar super. har fått bort alla fläckar, till och med flera år gamla.
    bara fukta tvålen och gnugga på fläcken och sen in i maskinen.:)

• Tokitoj

Mer galltvål åt folket!!! Jag har det till allt, fläckar på textil, rengöring av balkongen (d.v.s trall, fönster, bläck...) och till och med när vi tvättar skrapsår i händer och på knän. :)

• frunygren

ja visst ja den e super på diskbänk av plåt. skiner som aldrig förr:D

• Sandmoln

Hej, vill bara informera om att galltvål produceras på ett för djuren tortyrliknande sätt! Denna tvål är gjord på oxgalla men den finns även producerad utifrån björngalla.

Sök på internet så får du reda på vilken typ av industri du stödjer, fy!

• frunygren

sök på internet? vart då? jag har sökt och sökt och hittar inget. har du ingen sida du kan hänvisa till då?

• Paniksmurfen

står attden innehåller vegetabilisk kokos och palmolja på clas ohlsson..

• emcjoh

Sån har jag också o. den fungerar jättebra!

Paniksmurfen skrev 2008-05-17 23:01:07 följande:
    står attden innehåller vegetabilisk kokos och palmolja på clas ohlsson..
    Såhär står det på asken:
    Miljövänlig, biologiskt nedbrytbar
    Innehåller: tvålbas av kokosolja, palmolja, klorofyll samt färsk oxgalla

sedan står nret till tillv.(vågar inte skriva ut det) samt den länk Dimitra lämnade ovan: www.galltval.com
Svar på tråden Fungerar Galltvål?