• Monique81

Äter ditt barn lakrits?

Jag har en kille på snart 4 år. Han ÄLSKAR lakrits. Det ska helst vara saltlakrits, men annan går också bra. Han vill gärna ha Lakrits Extra (tuggummi). Han har ätit det ända sedan han var tillräckligt gammal för godis.

De jag har berättat det för tycker det är konstigt att han äter det. De flesta barn i hans ålder gillar det inte.

Han gillar även mint och viol...

Han är precis som mig

OBS! Ni som inte ger erat barn godis behöver inte svara. Och ni behöver ej heller skriva någon kommentar om hur onyttigt det är. Det vet nog alla redan....

Joacim & Hugo är min änglar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-20 10:21
    Skriv gärna vilken ålder det är på barnen...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ditt barn lakrits?
  • Mickis74

Dotter: ja

Son: nej

Dom är 4 år.

• MiisPiis

Sonen gillar lakrits...han är 1,5 år. Får en gång i månaden ungefär. Mamma och pappa ÄLSKAR lakrits!

• Mamsingen

Min dotter 4 år äter INTE lakrits.

• Neko

Nej Kira vuk ha choklad nästan enbart :) Samma som mej typ :P

• StepByStep

Min dotter är 3år och äter inte lakrits. Choklad står henne närmst hjärtat.

Esmeralda ska bli storasyster! =) Barn nr.2 i magen, Bf den 21/6-08.
  • Sarapa

Nej, sonen sorterar varsamt bort all lakrits o ger den till mig
    Han älskar choklad.
    Blir snart fyra.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Elias & Leah.ღ ¸.?°´¯)
  • Saltlakrits

Ja, min äldsta son äter det

Men dottern tycker inte om det och minstingen har inte smakat det ännu.

Mamma till tre underbara barn!
  • DropDeadUgly

Äldsta sonen gillar det liksom hans mamma . Kommer inte ihåg när han smakade första gången med det var iaf kärlek vid första ögonkastet. Han gillar salta katten, djungelvrål etc.

• Muppmamma

Japp och dricker kaffe oxå - knepig unge tycker jag som inte gillar något av det

• Dino78

Nej, jag har fått för mig att hon inte skulle tycka om det för att det är salt. Sen gillar jag inte att ge henne godis, hon äter choklad och chips men just godis har jag liksom fått för mig att det är segt och svårätet för en liten tjej. Har nyligen introducerat hallonbåtar vilket hon älskar. kanske ska testa lakritsbåtar med.
    Eller låta henne vara som mig - chipsoman

DIF i själ och hjärta
  • Monique81

Tack för alla svar...det är intressant att ser om andra har lite "knepiga" barn också

DropDeadUgly skrev 2008-04-20 12:16:38 följande:
    Äldsta sonen gillar det liksom hans mamma . Kommer inte ihåg när han smakade första gången med det var iaf kärlek vid första ögonkastet. Han gillar salta katten, djungelvrål etc.
    Salta katten och djungelvrål är också några av favoriterna här. Han köper gärna en påse Salt & Blandat, Lakritsnappar eller lakritskolan Kick (hette förr Käck).
    Dino78 skrev 2008-04-20 19:51:51 följande:
    Nej, jag har fått för mig att hon inte skulle tycka om det för att det är salt. Sen gillar jag inte att ge henne godis, hon äter choklad och chips men just godis har jag liksom fått för mig att det är segt och svårätet för en liten tjej. Har nyligen introducerat hallonbåtar vilket hon älskar. kanske ska testa lakritsbåtar med.Eller låta henne vara som mig - chipsoman
    Gav inte heller lakrits från början. Fick för mig att han inte skulle gilla det. Han gav sig inte utan fick smaka och jag tänkte att han säkert kommer spotta ut det, men icke. Han ville bara ha mer
    Joacim & Hugo är min änglar
  • jozelyn

Ja dottern (2,4) gillar det, fast det var sötlakrits hon åt då så vet inte hur hon skulle reagera på saltlakrits.

Svar på tråden Äter ditt barn lakrits?