Var hitta en enkel billig sandlåda + sand?
Då vi inte hinner bygga en egen sandlåda denna sommar undrar jag vart man kan hitta en enkel billig sandlåda?
Då vi inte hinner bygga en egen sandlåda denna sommar undrar jag vart man kan hitta en enkel billig sandlåda?
Vi köpte från coop forum. Eftersom vi har två barn som gillar att gräva köpte vi två och byggde ihop till en större rektangulär istället för en liten kvadratisk. Grävde rejält djupt och beställde sand från närmaste sandtag. De kom med en hjullastare med ett rejält lass, kostade runt 400 tror jag det var. De tar 100:- lasset om man kommer med egen släpkärra.
Enkel: ja
Billig: nej
Köpte en sandlåda, grön i plast, liknar en sköldpadda. Den har både botten och lock, perfekt om man vill kunna flytta runt den i trädgården. Bra även för att slippa att den blir gigantisk kattlåda åt hela kvarteret.
Fabrikat Little Tikes, kostade 499 på BR Faetter.
Vi har en 120 cm x 120 cm i tryckimpregnerat trä med lock på, kostar just nu 299:- på bla Silvan och Bauhaus.
Sand till denna då? Jag tog släpkärran till en trädgårdsbutik och för 67:- fick jag hela sandlådan full av fin leksand.
Låda 299 + sand 67 = 366 kr, det tycker jag blev rejält för pengarna!
Bohman: Vilken smart lösning! Aldrig sett den förut men ser ju kanon ut
Tänkte just tipsa om något liknande. det finns olika modeller på tex babyproffsen, barnenshus mm
ja, oc man fick en chock av priset dessutom, 39:-, det är som en fis i rymden juh!
vi skulle köpa staket, o såg den av en slump...
helt otroligt!!
Vi köpte en sandlåda på granngården förra sommaren - har för mig att den kostade kring 350 kr. Sanden hämtades i närmsta sandtag o kostade ett par hundra. MEN jag måste säga att det är helt värdelöst med en för liten sandlåda! Sonen tycker inte att det är kul att knappt få plats och som vuxen känns det mycket märkligt att få sitta brevid och inte i sandlådan då den är för liten.
Därför kommer vi i år att gräva en riktig sandlåda med "telefonstolpar" som ram. Där kan vi alla få plats o mamma behöver inte känna sig som en jätte
vi köpte den för ca: 2-3 veckor sen tror jag...
inte så fasligt länge sedan...