• Alvi

Vad kan jag hitta galgar med nypor eller liknande? (Att hänga kjolar i)

Jag har typ hundra kjolar och bara tre nyp-galgar känns det som... Som det är nu, viker jag kjolarna dubbla och hänger de över pinnen som finns på vissa galgar.

De få nyp-galgar jag har vet jag inte var jag har fått ifrån. Troligtvis en affär.

Men var hittar jag fler att köpa??

Heidi på fjället, utgången mjölk, hur uttalar man Toffifee? Allt du undrar, har Effellarna svar på!
  • Svar på tråden Vad kan jag hitta galgar med nypor eller liknande? (Att hänga kjolar i)
  • Miss Love

Gå till en klädaffär där kan man oftast få eller köpa sådana galgar.

• Nyfiken gul

Du kan få eller köpa såna galgar ifrån klädaffärer. Jag går in med jämna mellanrum i butikerna där jag bor och får tag i galgar och det är inget problem.

Även vanliga galgar med "hakar" kan man hänga kjolar på om det finns öglor att hänga dom i isydda i kjolen.

• Alvi

Tack för svaren!
    Nyfiken Gul, Jo, de som har hällor hänger jag i krok-galgar.

Heidi på fjället, utgången mjölk, hur uttalar man Toffifee? Allt du undrar, har Effellarna svar på!
  • Meline

Jag köpte en hel hög på Åhléns. Men de borde vara billigare på ikea.

• Åsa Lund

Har köpt på KappAhl etc för en krona styck. Det är inte alltid de har galgar över som de säljer. Pengarna brukar gå till personalens kaffekassa

Svar på tråden Vad kan jag hitta galgar med nypor eller liknande? (Att hänga kjolar i)