• Anonym (v.38)

Gravid i v.38 och blöder efter sex!

tjoo!

I morse så hade jag o mannen sex o efter de fick jag en del förvärkar som varade i 1,5 h kanske.. sen efter nån timma efter de så hade vi sex igen, haha, de bara blev så Och efter det så började jag o blöda, o jag blöder lite fortf. när jag torkar mig..
    Men tänkte om de kan bero på sköra slemhinnor... för har blött förut närvi haft sex.. men de var typ 1 månad sen sist vi hade de.. så blev ju ganska öm nu efteråt.

behöver man vara orolig??
  • Svar på tråden Gravid i v.38 och blöder efter sex!
  • Anonym (v.38)

Ingen??

• Anonym (..)

Jag & min sambo hade sex ganska ofta under graviditeten, fick ibland "förvärkar & sammandragningar". Men kan inte minnas att jag blödde :S
    Ring & kolla med BVC annars.
    Hoppas du får svar från nån mer som vet :)

• Anonym (v.38)
    Anonym (..) skrev 2008-04-20 15:44:50 följande:
    Jag & min sambo hade sex ganska ofta under graviditeten, fick ibland "förvärkar & sammandragningar". Men kan inte minnas att jag blödde :S Ring & kolla med BVC annars.Hoppas du får svar från nån mer som vet :)
    Aha ok.. har ringt en gång innan då jag blött efter sex.. o de var de första defrågade. om vi hade haft sex, pga att man kan blöda oså.. fast denna gång tcker jag att de dock kom lite mer.. men kanske ska ringa igen då
  • Anonym (..)

Okej!
    Ja för om du inte är säker kanske det är bäst att du ringer. Det skadar ju inte att kolla liksom :) Lycka till!

• Anonym (hm..)

Va med om samma.. Och de kom inte lite blod heller.
    Så jag ringde förlossningen på engång. Hon sa att de inte var någon fara, och att livmodertappen är känslig. speciellt när man är långt gången. Skulle jag fortfarande blöda eller få ont i magen så skulle jag ringa igen.
    Hon skratta lite lätt o sa " ja, då kanske ni har satt igång de hela" .. blev lite skraj där.
    Men än så länge är det lugnt. Har ont i ryggen dock. Får se vad som händer..
    Lycka till =)

• Emelisa

I slutet av min graviditet så hände det att jag kunde få en liten blödning efter sex å lite sammandragningar. Första gången det hände ringde vi till sjukhuset och frågade å dom sa att slemmhinnorna är torrare när man e gravid å att man då efter sex kan få en liten blödning och att om den inte avtog så skulle vi åka in.

Svar på tråden Gravid i v.38 och blöder efter sex!