Är det nån som fått en ersättningsresa från försäkringsbolaget pga skada eller sjukdom?
Sitter och funderar på om jag ska "be om" en ersättningsresa.
Det var så att vi va på Lanzarote en vecka och på vägen upp fick minsta killen öroninflammation. Vilket resulterade i att vi var tvungna att va på rummet i fem dagar av sju (eller åtta eller hur man nu räknar). Då gick vi inte till läkaren förrän efter två dagar visserligen. Men jag läste i villkoren (har trygg hansa och då en tilläggsförsäkring som heter ResPlus som täcker bla ersättningsresa) att läkaren måste ordinera vila inomhus för att man ska få en ersättningsresa. Jag kan inte minnas att han sa att sonen MÅSTE vila inomhus men han sa i allafall att han inte skulle bada och vara i solen utan helst måste va på en lugn plats där det inte är varmt. Så då valde vi ju att va på rummet och vi turades ibland åt att gå ut till stranden med andra sonen. Så vi satt ju inte på rummet allihopa hela tiden.
Men i vilket fall som helst kändes semestern något förstörd, skulle varit mycket mycket härligare om vi slapp sjukdomen Och sonen skulle haft det roligare också!
Men grejen är den att jag redan anmält skadan till TH (för att få ut läkarkostnaderna) och då tänkte jag inte ens på att jag hade ResPLus så att vi kunde få en ersättningsresa så då skrev jag inget om det. Och på en fråga som dom ställde om han blivit ordinerad vila inomhus svarade vi nej för det var vad jag tänkte direkt.
Så är det lönt att ens försöka tror ni?
Känns ju verkligen bortkastat eftersom vi inte kunde hitta på nånting halva tiden, skulle väldigt gärna göra om det och vad har man inte dyra försäkringar till undrar man ju..............
Annars var det ju skönt att slippa diska och laga mat i en vecka iofs och såna saker, men vi kunde ju inte ligga på stranden med barnen eller åka på utflykter eller nåt sånt.
Så nu vill jag höra era erfarenheter om det är nån som har fått ersättningsresa? Eller begärt det men inte fått det?
Kan tillägga att vi inte hade reseförsäkring med Fritidsresor (som vi åkte med) eftersom vi har just ResPlus hos TH och dessutom europeiskt sjukförsäkringskort (som självklart inte gällde eftersom vi fick privat vård) så det kändes hyffsat onödigt.