• Snax

Har du besökt ett medium?

1.Du som har erfarenheter av att ha besökt ett medium, upplevde du att det han/hon sa stämde?
    (Helt, delvis eller inte alls?)

2.Hur kände du efteråt, ändrade besöket din syn på ett eventuellt liv efter detta?

3.Påverkade mötet ditt fortsatta liv?
    (Negativt eller positivt i så fall?)

• Svar på tråden Har du besökt ett medium?
  • BabyEm

Jag har inte besökt ett medium men jag har haft en tjej som får kontakt med andra sidan hemma hos mig.
    Jag fick bekräftat vad som fanns hemma hos mig och jag tyckte det var positivt att prata med henne

• Snax

Kändes det trovärdigt det hon sa? Var det någon du känt som fanns i huset? Hade du märkt av dem innan på något sätt?

BabyEm skrev 2008-04-20 18:37:12 följande:
    Jag har inte besökt ett medium men jag har haft en tjej som får kontakt med andra sidan hemma hos mig.Jag fick bekräftat vad som fanns hemma hos mig och jag tyckte det var positivt att prata med henne
  • BabyEm
    Snax skrev 2008-04-20 19:15:37 följande:
    Kändes det trovärdigt det hon sa? Var det någon du känt som fanns i huset? Hade du märkt av dem innan på något sätt?
    ja jag kände av en massa olika saker här i huset. Det var en kvinna och ett barn som en gång hade blivit bragda om livet som hade bott antingen i detta hus eller nån annan byggnad som nån gång stått på tomten som fanns uppe på övervåningen. Hon hjälpte dom att gå över till andra sidan och efter det har jag inte hört nåt av dom.
    Sen var det även min pappa som är här. Han får gärna stanna.
    Jag känner mej fortfarande väldigt iaktagen men det kan ju vara min pappa som är här då.

Saker som hände var tex att det dunkade o slog från rummet på övervåningen som dom var i.
    Sambon hade vart i tyskland och köpt en massa öl som stod i hallen och helt plötsligt så ramlade/tippades översta plattan ner. Men mannen som hade mördad mamman och barnet var alkoholberoende och dom ville tydligen inte ha in alkohol i huset. Detta sa mediumet innan jag hade berättat att plattan tippats ner.

Jag har även fotat massa här hemma och har flera stycken jättetydliga bilder på "andar".
    Så tydliga så att det verkligen ser ut som levande männsikor.
    Samt att det blir massa orber på korten.
  • LIZA75

Jag har träffat ett medium. Det var så spännande. Min mormor "kom" och mediumet pratade i ca 30 minuter. Och jag sa nästan ingenting. Jag upplevde att nästan allt hon sa stämde, jag förstod pöängen. Sen var det en sak hon sa som jag inte riktigt får ihop, men jag ska nog komma på det med tiden...

• mammamuuuu2008

1.Du som har erfarenheter av att ha besökt ett medium, upplevde du att det han/hon sa stämde?

Många svammlar och det finns de som inte har rätt, inte det minst. men har träffat två som haft rätt i det mesta.

2.Hur kände du efteråt, ändrade besöket din syn på ett eventuellt liv efter detta?
    Har varit på seans och spått mig hos samma kvinna, hon hade rätt i mycket av det som hände senare i mitt liv.
    Ja fick en känsla av ett annat liv på andra sidan och tron på att vissa medium kan sin sak.
    Från början ja, man ville rusa fram lite fortare i livet. Men sen när allt lagt sig så gick det ett halv år och då kom man på en förnimmelse av något man fick höra och det hade just hänt osv

• Snax

Jag har inte vågat/velat gå själv men har flera vänner som provat och de vittnar om saker som mediet omöjligt har kunnat känna till om dessa personer innan. De har känt sig både glada och stärkta efteråt. Det gör mig lite nyfiken att prova själv så jag får bilda min egen uppfattning.

• Misan S

Jag har testat.

Ja, allt som har hänt mig stämde - allt hur nuet är - men framtiden har inte stämt alla gånger (jag har varit hos olika medium) men jag har kanske valt en annan väg en den mediumet såg just då. Personerna som trätt fram visste jag redan om - eftersom jag såg dem själv, men jag kan inte tyda budskapen - så därför sökte jag mig till ett medium för att få klarhet.

Ja, jag har nog alltid trott på detta. Men riktigt övertygad blev jag först då jag såg själv. Det var en häftig upplevelse faktiskt. Ingenting jag kan framkalla utan det bara händer när det händer.

Det jag blev spådd om påverkade mig. Jag måste säga att det mesta har varit positivt. Jag blev lite förvirrad över vissa ordval som mediumet valde - men så här några år efteråt så kan jag väl förstå vad hon egentligen menade. Det är nog viktigt att lyssna på budskapet och kanske inte fasta vid detaljer, det är ju trots allt en människa som sitter där och tolkar.

• hib58

Ja, jag har haft en sittning hos ett medium. För min del kom det två personer. Den ena var jättelik farmor men mediumet sa att det nog hade med min mammas sida att göra. Jag har aldrig träffat mormor så jag vet inte. Däremot var person två klockren. Hon gjorde en fullständig beskrivning av min avlidna vänninna och kollega.Berättade hur hon varit sjuk och vad hon avled i. Beskrev henne fullständigt. Till och med namnet. Helt otroligt. Vi gjorde sittning på distans, dvs telefon ( Inte att förväxla med annonnserna i tidningar). Mediumet bor mer än 20 mil ifrån mig, vet inte min adress eller personnummer. Än mindre vad min vännina hette och hur hon levde och dog.
    Jag har alltid trott på ett liv efter detta och gör det fortfarande. Gud har liksom alltid funnits. Jag är däremot inte speciellt kyrklig. Men hemmareligiös kanske.
    Om det har påverkat mig. Ja, jag tror mer på mig själv när det helt plötsligt känns som en nära vän eller anhörig går bredvid.För ett tag sedan dog en anhörig till mig. En gång när jag skulle handla, var lite jäktad. Kändes det helt plötsligt som om någon gick bredvid. Det bara kändes som om det var den anhörige som gick bredvid för att jag skulle ta det lugnare.
    Ha en skön helg

• sanna88a

jag skulle me vilja besöka ett medium men vågar inte.

• hib58

Den jag gjorde sittning hos heter Erika och har www.ljusstralen.se/. Henne fick jag förtroende för.
    Man vill ju helst inte bli grundlurad. Det var bara häftigt inte hemskt.

• Snax

Å ena sidan så har jag lite svårt att ta till mig att någon ska kunna "tala med andar", å andra sidan är jag nyfiken som person och vill inte uttala mig för mycket om sånt jag inte har erfrenhet av själv och därför skulle jag vilja prova. Däremot är jag rädd att det ska väcka grubblerier som jag kanske skulle må bättre av utan om det skulle så att jag blir övertygad om att det faktiskt finns ett liv efter detta. Samtidigt kan det vara en tröst eller glädje att inse det...

sanna88a skrev 2008-04-26 13:34:52 följande:
    jag skulle me vilja besöka ett medium men vågar inte.
Svar på tråden Har du besökt ett medium?