• Chorizo

Minifom eller Biogaia???

Hej! Min son Alexander snart 2 månader har magknip. Vad har funderat bäst för er med narn med magknip, Minifom eller Biogaia?? Eller en kombination av båda kanske????

Felix 2006-06-29 & Alexander 2008-03-04
  • Svar på tråden Minifom eller Biogaia???
  • inoka

Jag var på apoteket och skulle köpa minifom till min dotter men de sa att det inte använders så mkt längre. Pgr av att det var ämnen i det som inte var bra. Har aldrig hört det förut då jag anv det på mina andra 2 men är det ngn som vet mer om det??
    Vad använder man annars??

• Moonis

Vi har använt minifom men va på tal att prova biogaia med sonen. Men det blev inte så, är ju rätt så nytt men ska tydligen fungera bra. Sen finns det ju sempers kolikdroppar (tror det kallas så) som oxå går att köpa på apoteket.

• Maggis Nervis

Semper magdroppar ger man 1g/dag och dom är super! Nackdelen med sm är att det dröjer någon vecka innan man får maximal effekt av dom, men sen, shit det gjorde våran vardag lättare iaf! Lillens magknip släppte och han har inte haft problem sen dess!

Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • Chorizo

Biogaia ska väl vara bra för magen då man tillför goda bakterier, men vad jag förstår så tar det ju inte bort luftbubblorna i magen...

• Maggis Nervis

Semper magdroppar är en del i sempers bio Gaia sortiment.

• Maggis Nervis
    Chorizo skrev 2008-04-20 19:01:19 följande:
    Biogaia ska väl vara bra för magen då man tillför goda bakterier, men vad jag förstår så tar det ju inte bort luftbubblorna i magen...
    Fast på sonen så gjorde faktiskt inte minifomen någon större nytta, han fortsatte och krampa o gasa iaf. Men barn är olika. Testa med magdropparna plus minifom någon vecka tills md börjat verka ordentligt. Trappa sedan ned på minifomet och testa utan sen...
  • Moonis
    Maggis Nervis skrev 2008-04-20 19:01:02 följande:
    Semper magdroppar ger man 1g/dag och dom är super! Nackdelen med sm är att det dröjer någon vecka innan man får maximal effekt av dom, men sen, shit det gjorde våran vardag lättare iaf! Lillens magknip släppte och han har inte haft problem sen dess!
    Det va så det hette ja
Svar på tråden Minifom eller Biogaia???