• Svar på tråden soffan monza från mio?
  • dream

Jag har den och är jättenöjd!!!
    Bilder finns i galleriet!
    Bra pris oxå.

• Sockerpiller

Vi har den stora modellen. Det positiva är att den är billig, rymmer halva släkten och är jättesnygg såklart (vi har ljusgrå klädsel)! Negativt är att 4-sitsdelen saknar stödben i mitten, har alltså bara ben på ena kortsidan och andra kortsidan är fasthakad i divan-delen. Detta gör att soffan börjar "bågna" efter ett tag (vi har haft den i drygt ett år). Kan man ju lösa genom att själv sätta dit ett stödben.

• imre

Jättenöjda är vi. Ingen smuts syns (vi har den ljusgrå) och den ser aldrig nedsutten ut. Det enda lite negativa är att dynorna ganska lätt åker ur så man får hålla på och skjuta in dem rätt ofta. Men snygg är den!

• oxytocin

Min syster har Monza. Hon valde till en lite dyrare klädsel som skulle vara bättre också, men den har redan blivit ganska ful. Hon köpte den i höstas. Annars är det en jättesnygg soffa! Kanske är någon av de andra klädslarna mer slitstarka också...

• Minikatt

Vi har den och är nöjda. Enda som vi inte är nöjda med är att katten tycker att klädseln fungerar alldeles utmärkt som klösbräda :P

• Februarii

Vi har den med ljusgrått tyg och änsålänge (köpte den för ca 2 månader sen) tycker vi den är toppen.

imre skrev 2008-05-01 22:11:50 följande:
    Jättenöjda är vi. Ingen smuts syns (vi har den ljusgrå) och den ser aldrig nedsutten ut. Det enda lite negativa är att dynorna ganska lätt åker ur så man får hålla på och skjuta in dem rätt ofta. Men snygg är den!
    Håller med om att dynorna åker ut lätt, läste någonstans att någon lagt halkskydd för mattor under dynorna på sin soffa, jag tänkte pröva det.
  • annie29

har precis beställt den,ska hämta den på tisdag,med de gråa tyget,om man skulle ha ett annat tyg skulle man få vänta över 7 veckor!

Men jag gilla det gråa tyget!

• Makaronen

Vi har den oxå i ljusgrå klädsel Är jättenöjda md utseendet, för den är ju riktigt snyggt Skön och sitta i och divanen är ju kanon. Nackdelen är ju att (i alla fall på våran) det är kemtvätt på klädseln, vilket kan bli lite besvärligt om olyckan är framme.

Mitt goda råd om du ska köpa en sådan, beställ en impregnering, det är värt varenda krona. Då kan du stjälpa ett glas rödvin/blåbärssaft i soffan och det bara rinner av. Ångrar bittert att vi inte gjorde det, eftersom dottern fick för sig att måla en stor glad gubbe med mörkblå kladdkrita mitt på armstödet, en gubbe som inte kommer att försvinna...

Svar på tråden soffan monza från mio?