• zazla

Vad innebär "pappas/mammas flicka/pojke"?

Vi får ofta höra att vår äldsta tjej är "pappas flicka". Om jag håller med om det eller inte hör ju inte hit Men vad menar folk egentligen när de säger så? Att hon tycker om honom mer? Eller att hon liknar honom mer? Eller att hon är som honom? Eller vad innebär termen egentligen?

• Svar på tråden Vad innebär "pappas/mammas flicka/pojke"?
  • aesi

Att hon är mer efter pappa än mamma.

• Nyfiken gul

jag har alltid varit pappas flicka o det har inneburit att jag stått pappa väldigt nära och det har alltid varit han i första hand jag vänt mig till för stöd och råd - sen att vi är väldigt lika varandra i både temperament och till sättet det är liksom en bisak för mig..

• Tindra02

Att dom tyr sig mer till den ena. Men det betyder nog inte att dom inte gillar den andra lika mycket, utan bara att dom andra står varandra närmre...

• zazla

Okej, olika svar alltså

aesi: Utseendemäsigt eller till sättet isåfall?

Nyfiken gul: Men innebär det att du tycker om din pappa mer än din mamma?

• JewelGirl

För oss innebär uttrycket att de tyr sig lite mer till den ena föräldern.

Tex jag kan trösta Isabella men när hon är hos T så går det lite lättare. Och Samuel är morsgris

Jag själv är en pappas flicka. Instämmer på allt nyfiken gul skrev om henne och sin pappas relation och ja, jag tycker därmed något mer om pappa än mamma. Han finns där för mig i alla situationer och engagerar sig mängder mer än mamma.

Jewel och Sancho fick en Samuel och Isabella 071005
  • Nyfiken gul
    zazla skrev 2008-04-20 20:10:37 följande:
    Okej, olika svar alltså aesi: Utseendemäsigt eller till sättet isåfall?Nyfiken gul: Men innebär det att du tycker om din pappa mer än din mamma?
    nej mamma kan jag också vända mig till och har också gjort men jag tycker absolut inte om mamma mindre på något sätt.. Hon har funnits troget vid min sida som en kärleksfull moder men på ett helt annat sätt....
  • aesi
    zazla skrev 2008-04-20 20:10:37 följande:
    Okej, olika svar alltså aesi: Utseendemäsigt eller till sättet isåfall?Nyfiken gul: Men innebär det att du tycker om din pappa mer än din mamma?

Jag menade att dom springer hellre efter pappa än mamma, föredrar pappa före mamma. Så har jag fattat det uttrycket

• aesi

Jag tycker nog alla svaren är lika.

• D med N och A

Jag tycker nog mest det är en kommentar som konstaterar likheter till den ena föräldern, till utseendet eller till sättet, beror litegrann på situationen.

Svar på tråden Vad innebär "pappas/mammas flicka/pojke"?