• Anonym (Hanna)

Kan man ha svamp utan att det kliar??

Jag tror jag har svamp men det kliar och svider inte nämnvärt.

Anledningen till att jag tror det är för att när vi har sex så svider det och bränner väldigt mycket, jag blir torr direkt och dessutom har jag ökade flytningar som är som Keso ibland (har hört att det är svampsymptom).

MEN jag har inga irritationer i övrigt i underlivet.

Tror ni jag kan ha svamp ändå?

• Svar på tråden Kan man ha svamp utan att det kliar??
  • Anonym (Hanna)

Ingen som kan svara på det?

Annars går jag och köper pevaryl nu snart, men det är ju onödigt att behandla om det inte är så..

• SilentStar

ja man kan ha svamp utan att det kliar nämnvärt, men är ovanligt. Jag hade samma symptom som du och då visade det på slidkatarr som måste behandlas med antibiotika.

Anonym (Hanna) skrev 2008-04-20 21:19:47 följande:

Jag tror jag har svamp men det kliar och svider inte nämnvärt.Anledningen till att jag tror det är för att när vi har sex så svider det och bränner väldigt mycket, jag blir torr direkt och dessutom har jag ökade flytningar som är som Keso ibland (har hört att det är svampsymptom).MEN jag har inga irritationer i övrigt i underlivet.Tror ni jag kan ha svamp ändå?
  • Anonym (Undra oxå)

SilentStar; Vad är slidkatarr? För jag har fått irritation därnere nu idag. På ett vis känns det som svamp men det kliar inte. Hade sex med min partner igår och jag vet att han inte har någon svamp eller annan sjukdom. Tycker bara det är lite undeligt att detta kom idag och att det inte kliar som det brukar.

• Anonym (Hanna)
    SilentStar skrev 2008-04-21 16:52:34 följande:
    ja man kan ha svamp utan att det kliar nämnvärt, men är ovanligt. Jag hade samma symptom som du och då visade det på slidkatarr som måste behandlas med antibiotika.Anonym (Hanna) skrev 2008-04-20 21:19:47 följande:
    Oj då, hade du exakt samma? Måste man gå till doktorn då, eller räcker det med ungdomsmottagningen?
  • SilentStar

sök på bakteriell vaginos på google. det innebär att phvärdet har rubbats i underlivet och löses med antibiotika. Fått det ett antal ggr och får nu förlita mig på Lactal
    Anonym (Undra oxå) skrev 2008-04-21 16:57:47 följande:

SilentStar; Vad är slidkatarr? För jag har fått irritation därnere nu idag. På ett vis känns det som svamp men det kliar inte. Hade sex med min partner igår och jag vet att han inte har någon svamp eller annan sjukdom. Tycker bara det är lite undeligt att detta kom idag och att det inte kliar som det brukar.
  • Anonym (Hanna)
    SilentStar skrev 2008-04-21 17:00:18 följande:
    sök på bakteriell vaginos på google. det innebär att phvärdet har rubbats i underlivet och löses med antibiotika. Fått det ett antal ggr och får nu förlita mig på Lactal Anonym (Undra oxå) skrev 2008-04-21 16:57:47 följande:
    Hmm jag har alltid haft bra ph-balans när de kollat det så det känns som att det kanske är svamp ändå..
  • Anonym

Jag har svamp utan att det kliar, min gyndoktor berättade för mig i fredags att jag hade svamp.......

• Anonym (Hanna)
    Anonym skrev 2008-04-21 17:26:10 följande:
    Jag har svamp utan att det kliar, min gyndoktor berättade för mig i fredags att jag hade svamp.......
    Okej, ja jag har varit och köpt pevaryl nu så hoppas att det blir bättre!
Svar på tråden Kan man ha svamp utan att det kliar??