Ni som blandar mer än 200 ml välling i en flaska...
... hur mycket vällingpulver tar ni i?
Vissa kvällar känner jag att det inte riktigt räcker med att göra 200 ml till vår dotter, ni som gör mer hur mycket brukar ni göra?
... hur mycket vällingpulver tar ni i?
Vissa kvällar känner jag att det inte riktigt räcker med att göra 200 ml till vår dotter, ni som gör mer hur mycket brukar ni göra?
brukar ge dottern 250 ml på kvällen..
har de stora bambino flaskorna på 300 ml
ibland gjorde jag 250 ml till min son men då gjorde jag enligt instruktionerna fast jag blandande inte i flaskan då det inte fick plats utan jag gjorde "the old fashion way" värmde på spisen ![]()
glömde:)
Fem o en halv skopa till 250 ml vatten
Vi har en stor flaska märket NUK
Hur mycket pulver beror ju helt på sorten välling!
Vi brukar ta 5 skopor vällingpulver och ca 300 ml vatten i stora bambino flaskan eller nuk.
Ja, det hänger ju på vilken vällingsort ni har.
Vi blandar ju t ex bara två skopor till vår välling när vi blandar 200 ml, men Mystic använder mycket mer, så ni får nog titta på mängden som anges på paketen och sen räkna ut hur mycket mer det blir om ni lägger till vatten.
vi gör tre dl, värmer på spisen i kastrull och fyller sedan flaskan.
vigör 200ml och har i 5 skopor. färdigblandat blir de 240 sonenhar dr brown flaska.
Jag har semper välling och jag blandar 250 ml vatten och 5 pulver..
Blandar 250 ml o har i 2,5 skopor pulver (skopan som följde med vällingburken) nestlé välling.
Har AVENT-nappflaska (rekommenderas verkligen eftersom det blir ett jämnare flöde utan vakuum i flaskan) och Nestlé välling. Blandar enl förpackningen 2,5 del vatten och 6 msk pulver. Det är svårt att få plats med allt pulver på en gång så jag blandar med 2 dl vatten och fyller sedan på med 0,5 dl till.
Tack tack!
Flaskan vi har rymmer det utan problem och jag kommer att gå på Mystics rekomendation!