• hink o spade

Förslag på en bra doppresent?

Någon som har ett bra förslag till en fin doppresent?
    Kanske något som ni själva har fått till ert barn.

• Svar på tråden Förslag på en bra doppresent?
  • busunge

vi fick en flaggstång i metall där man kan gravera in födelsedatum, vikt, längd, dopdag och klockslag...den kan man ju ta fram vid varje födelsedag köptes på en vanlig smyckesaffär där dom har dopsaker.

• AdoXa

Är man "nära" barnet är någon slags släktklenod eller ett fint gammalt smycke eller något sådant bra presenter tycker jag.

Jag gillar över huvud taget personliga presenter - saker man gjort själv. Kanske en tavla man målat eller en skål man drejat eller vad som helst.

En fin nalle.

Böcker är bra tycker jag. En stor fin godnattsage-samling eller så.

Guldfynd har fina sparbössor och ramar i silver.

• hink o spade

Tack för era förslag!
    Tar tacksamt emot flera.

• gormisen

Jag ska bli fadder nu i vår och funderar på att köpa ett litet skrin, som han kan lägga sina viktigaste saker i, eller kanske ett äppelträd.... Det är ju skitsvårt att komma på nåt!

• Therace

Min storebror fick en rosenbuske-planta, den satt i mina föräldrars rabatt tills de sålde huset. Nu står rosenbusken, 25 år gammal, i en stor kruka på deras balkong istället

Jag såg nyligen en bild där någon samlat ihop sitt barns alla doppresenter. Det jag reagerade över, och gillade bäst, var en förpackning av såna där avtrycks-pyssel. Det skulle jag vilja att min dotter fick, så vi har beställt en fot- och handavgjutnings-förpackning så att det garanterat blir gjort

• flizan

Vi var på ett dop i sommras där en av presenterna var ett presentkort hos en fotograf! Jätte uppskattat av föräldrarna!

• PrinsessanFelicia

Vi fick bland en massa annat en jättesöt gunghäst till våran dotter. Mycket uppskattat! Den går nu under namnet "HÄ" i kombination med ett stort smile 

ღ ♥ ღ Prinsessan Felicia ღ ♥ ღ
Svar på tråden Förslag på en bra doppresent?