• Andreas tjej

Ni som ALDRIG varit på en enda träffa med föräldragruppen från BVC, hur tänker ni?

Jag fick barn i januari 2007.

Blev då kallad till en träff med en föräldragrupp från BVC.
    Föräldrar till 11 barn fick erbjudande om att komma, endast 8 dök upp någon gång. 3 st valde att aldrig dyka upp.

Klart man får göra som man vill men om man aldrig varit där och träffa gruppen så vet man ju inte vad man går miste om.

Har du varit på någon träff med din grupp?
    Om inte, varför?

• Svar på tråden Ni som ALDRIG varit på en enda träffa med föräldragruppen från BVC, hur tänker ni?
  • Snooze

Med första barnet (-98) träffades vi en gång i månaden i ca 1 år. Med andra barnet (-01) träffades vi en gång i veckan och 45 av dom har jag väldigt god kontakt med än i dag, kan nog säga att två av dom tillhör mina närmaste vänner. (Dessutom har killarna urkul tillsammans fortfarande) Med tredje (-04) träffades vi en gång och dom mammorna var, ursäkta uttrycket, skittråkiga...vet inte om dom fortsatte men jag hade inget gemensamt med dom. Nu med fjärde barnet (-07) har vi återigen en jättegullig grupp och träffas en gång i veckan.

Jag kan förstå om man efter en träff väljer bort det men går man inte första gången vet man inte vad man missar....
    Visst, jag kan säga att det inte alltid funkar att träffas så ofta som vi gör när man har 4 barn, men tycker att det är jättekul och ganska viktigt eftersom våra barn kommer att bli klasskompisar även om dom går på olika dagis. Och då kan jag ju lika gärna lära känna dom nu istället för senare

• Snooze

Okej...fel,fel,fel. har inte kontakt med 45 eftersom vi bara var 8 i gruppen... 4-5 ska det förstås stå Generad

• h81

..gick med första barnet..
    hade gärna gått nu med men tiden är 13.30... då hämtar jag den store på dagis... synd att dom väljer en sån korkad tid.. dom flesta med barn sen tidigare har väl oftast dom på dagis o då brukar dom ju oftast vara där på förmiddan...
    ..så därför går inte jag

..vet att det var ett par i vår grupp som bara kom första gången.. sen tackade dom för sig.. vet inte varför?

• Im Fabulous

Nej, har inte känt att jag vill ingå i en föräldragrupp. Det är tillräckligt med "bebis" ändå, umgås gärna med vanligt folk istället/också.

• elektra1

ibland, oftast har man ju inte tid att gå.
    gick väl ca 3 gånger. + avslutningen nyss.

Får inte ut så mycket av det tycker jag.

• cloudberry79

Vi hann inte eftersom utbildningarna börjar så sent. Det är synd, för jag tror det ger en del socialt när man är nyinflyttad.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • en knodd vore inte fel

Vi fick när vi väntade vår dotter.. Tycker de var jätte trevligt å gå..
    Nu väntar vi nr2.. då får vi inte gå... hade såå gärna velat träffa lite nya bekantskaper.. men men.. suck

Thelma 7/10-06 - Bebis BF 15/5-08
  • logg81

Vad ska jag dit o göra?

Jag och Auleen - Mot resten av världen
  • Auris

Jag har aldrig gått någon föräldrautbildning på BVC. Det finns ingen

MVC hade en så kallad "föräldrautbildning" på fyra träffar men den den borde ha hetat förlossningsutbildning i stället och var totalt värdelös. En barnmorska stod och höll monolog i en timme om förlossningens faser, smärtlindring etc. Det går att läsa bättre i en bok.

Svar på tråden Ni som ALDRIG varit på en enda träffa med föräldragruppen från BVC, hur tänker ni?