Uppkörning i Farsta?
Ngn här inne som har kört upp i Farsta eller ska köra upp i Farsta. Jag skulle vilja veta vart ni fick åka och vad ni fick göra.
Ni som ska köra upp i Farsta, var och på vad övar ni?
Ngn här inne som har kört upp i Farsta eller ska köra upp i Farsta. Jag skulle vilja veta vart ni fick åka och vad ni fick göra.
Ni som ska köra upp i Farsta, var och på vad övar ni?
Oj.. de har väl en sådär 10 olika rutter man får köra. Jag har kört upp 3 ggr, och fick köra in till stan första gången, andra gången till haninge, och sista bara fram och tillbaka till gubbängen.
Så himla olika. Och alla 3 som jag körde med, kollade på olika saker.
Jag övar nu och funderar lite på vad de kan fråga om. Så som jag såg det så hinner man väl inte göra så mkt på ca 25min, eller?
Jag trodde man typ bara skulle hitta till Fagersjö, Farsta C, alltså närbelägna områden.
Ok, då ska jag öva på att åka till Haninge, Gubbängen och kanske även Skogås för den delen.
Förresten, när du körde in till stan, hur långt fick du åka då?
25 minuter? Kört 50 minuter 2 ggr, och 20 en gång. Är du privatist blir det nog den långa rundan.
Nynäsvägen in till stan, sen in och snurra på massa smågator, enkelriktat mm.
Sen har jag fått backa runt hörn, fickparkera, och allt annat tydligen *S*
25 minuter låter som väldigt kort... Fast iofs blev min Farsta-uppkörning så lång/kort, eftersom trafikinspektören-eller-vad-det-nu-heter-för-någonting var försenad och superstressad.
Jag hann iaf åka en sväng motorväg, landsväg, villaområde i Haninge etc. Kommer inte ihåg allt jag fick göra, - men man hinner med rätt mycket.
Det har inget fast antal rutter, utan det beror på vem man kör upp med. De bestämmer lite allt eftersom, hur de vill att man ska köra = vad de vill se mer av.
Hm, har för mig att jag har läst att man kör MINST i 25 min.
Suck, är så himla nervös. Känner mig så jäkla osäker. Har slängt ut massor med pengar på lektioner och kört snart i två terminer.
Usch, börjar bli nervös. Har tjatat om fickparkering flera gånger med min trafiklärare och jag har haft en lektion som gick sådär.
Dessutom är jag jättestressad över att få körkort för att jag vill verkligen ta det innan jag får barn i juni.
Sen så är det så att fickparkera inte är något "måste" att kunna. Du kan hålla på och parkera hela uppkörningen. Inte först du stannat och stängt av bilen är du klar. Så ta det lugnt du. Gör allt i din egen takt. Du får ditt körkort.
Jag har uppkört i farsta men det var 2003, då fick jag köra i landsväg och jag fick köra till ekos parkerings plats och parkera där det tog typ 20 minuter