• SimSim

Rinnande öga

Min dotter är 3 mån och hennes vänster öga rinner jättemycket, vad skall man göra?

• Svar på tråden Rinnande öga
  • tjej1979

Det är vanligt med trånga tårkanaler det första året. Är det bara ren tårvätska behöver man inte göra något alls. Är det kladdigt ska man tvätta flera gånger per dag.

• litenprick

min son har med haft rinnande ögon sedan han föddes... är normalt vad jag förstått, som tjej1979 säger, normalt och man kan inte göra så mycket åtdet!

om inte det är lite varigt

Men

tvätta då av det med kokt avsvalnat vatten och försök undvik att röra ögat då blir det nog bättre, hjälpte på min lilla pojk!

• ninna29
    SimSim skrev 2008-04-21 08:18:22 följande:
    Min dotter är 3 mån och hennes vänster öga rinner jättemycket, vad skall man göra?
    Våra dotter hade oxå så dem sa att det skulle gå över vid 3 månader men det har precis gått över o hon blir 8 månader nästa vecka.
    Vi fick tipset på BVC att du kan ta ditt lillfinger o massera precis intil ögat alltså intill näsan om du förstår vad jag menar o massera där lite lätt ett par ggr om dagen så ska det hälpa till att öppna upp den trånga kanalen så det kan du ju pröva med..men annars så går det över av sig självt
Svar på tråden Rinnande öga