Köpa linser på "nätet"?
Hej!
Hur funkar det att köpa linser på internet!
Bäst och billigast?
Jag har börjat med linser och undrar om det är ett alternativ till att köpa dom hos optikern.
Hej!
Hur funkar det att köpa linser på internet!
Bäst och billigast?
Jag har börjat med linser och undrar om det är ett alternativ till att köpa dom hos optikern.
ja internett har jag hört är billigare, nu minns ja tyvär inte sidan där linserna kostade ca 250kr för en månad
Lensway har billiga och samma sorts linser som i vanliga butiker.
Jag brukar köpa från nordiclenses.com
Funkar super
Beror på vad du har för några. Jag brukar söka på nätet och se var de är billigast. En gång vann eBay, en annan gång en tysk sida...
Tack för alla svar.
Jag har skickat förfrågningar till:
Lensway och nordiclenses.
Köper alltid linserna hos www.lenson.com - de är jättebra tycker jag!
Jag har alltid köpt mina linser från lensway.com men nu senast gjorde jag en prisjämförelse för skojs skull och köpte istället från eyepassion.com och sparade 400 kr. Jag köpte då 2 pkt à 90 linser. från lensway har du oftast paketet på 1 max 2 dagar, nu tog det från torsdag till tisdag men det kan det ju vara värt!
Oj, vad det finns många olika att köpa från.
Får visst kolla lite mer.
Tack för alla svar.
Lensway har alltid hört till de dyrare när jag kollat! På något sätt måste de ju betala all reklam de gör...
Jag köper från YourLenses, har alltid varit bra pris, snabbt och smidigt. Kolla på t ex www.prisjakt.se var just dina linser är billigast!
Har inte kollat yourlenses. Ska göra det senare.
Det billigaste jag hittat är på eyepassion.com.
400 kr/ 6 månader. Hos optikern betalar jag 1200 kr, men då ingår ju vätska och undersökning också. : )
OBS !!
Lensway och Lenson uppger sig för att vara billigast men det är dem inte, det är Nordiclenses.com som är det, jag har handlat där i flera år och det funkar fint och är billigast på den linsen jag brukar köpa. Focus dailies. Men gå gärna in på prisjakt och jämnför!!
Våra linser är billigast på www.yourlenses.com/
Jag har Focus Dalies och maken har Softlens Daily Disposable
Jag kommer ALDRIG göra det igen!!!
Köpte samma märke o samma styrka som jag alltid har..
Tyckte att dom kändes lite tokiga..fick hemsk huvudvärk..gick in till min optiker för o se om dom kunde göra något..linserna hade då skavt mina hornhinner så illa att jag var nära på att få en infektion på synnerven vilket troligen skulle gjort mig blind!!!
Dom berättade hur vanligt detta är och att det ofta är märkeskopior som skickas ut!!
Jag hade inga glasögon då..fick beställa o prova bågar utan att se ett smack..låg hemma i en vecka och levde som blind..drog fram, soffan så det stod precis vid tv;n..de få gånge rjag gick ut (o då med sällskap) skavr det i ögonen så jag ville dö..solen var hemsk..detta kallas från de efterskickade linserna..optikerbesök..glasögon..sjukbesök på akuten..nya linser..förlorad arbetstid kostade mig 10.000..så nej alödrig alödrig aldrig igen!!!
Oj! Får man fråga vart du beställde ifrån? Inboxa gärna. Vet inte om det är tillåtet att outa företagen i en tråd..
Inte från något av förutnämnda sidor iaf
Men jag skulle aldrig våga chans igen!!