• Josephine

Vår 6 åriga tik, försöker para sig med en kudde....

Vår 6 åriga tik har just löpt, och nu verkar hon vara sexgalen, juckar med en kudde som ligger på golvet. Hon har hållt på i flera dagar, trodde att det bara var hanhundar som ev höll på så.

• Svar på tråden Vår 6 åriga tik, försöker para sig med en kudde....
  • Pikaur

Tikar är nästan värre, som jag upplever det. Mina svärföräldrar har en tik som under och efter löpet beter sig likadant. Rider mot allt och alla.
    Vi passade henne ett par veckor när de var iväg för inte länge sedan, och naturligtvis gick hon in i löpet ca 1 månad för tidigt än "planerat". Vår hanhund som är chipkastrerad reagerade inte ens på att hon började lukta mumma (grannhunden ylade dag som natt) men hon skulle däremot rida på honom.
    Jag är av den sorten att jag inte tolererar vad som helst av hundar så när jag såg att hon var på gång och skulle rida mot honom eller vad som helst, korrigerade jag. Det tog cirkus 4 dagar så slutade hon med det beteendet och vi fick lugn och ro resten av tiden hon var här.

• Titrania

"Ridandet" är också en dominanshandling, det är inte alltid det är sexuellt...

• Josephine

Hon är inte på något annat än just kudden. Det här är andra gången hon gjort så, och vi har haft henne sen hon var liten valp. Så detta är ganska nytt.

• Pikaur
    Titrania skrev 2008-04-21 09:28:22 följande:
    Just under löpet tror jag faktiskt mer på vad veterinären en gång sa till mig. Tiken mår inte bra av löpet då hon inte blir parad, och frustrationen måste ut på något sätt. Men visst, alla kan ha fel
  • Pikaur
    Josephine skrev 2008-04-21 09:30:46 följande:
    Hon är inte på något annat än just kudden. Det här är andra gången hon gjort så, och vi har haft henne sen hon var liten valp. Så detta är ganska nytt.
    Ta bort den kudden. Lägg undan den i t ex en garderob.
  • Titrania
    Svar på #4
    Därför jag sa att det inte ALLTID är sexuellt ^^
  • Josephine

Hm, men behöver hon inte få utlopp för att hon inte blev parad då? Tänker ju på hur man själv fungerar...

• bebis08

Tiken är säkert i höglöp och vill inget annat än få bli påsatt :)

Våra tikar juckar på varandra som bara den när någon höglöper.....
    Man kan bli galen! Det är både 3 & 4-kanter här hemma!

| Triss i tjejer + Bf september -o8 |
  • Blondie 68

Det var likadant här hemma med. Två tikar som red på varandra 24 timmar om dygnet. Så det är helt normalt.

• frulan

Det kan även vara stressrelaterat. En överslagshandling.

Titrania skrev 2008-04-21 09:28:22 följande:
  • Anne N

Ridandet kan även bero på understimulering, att hunden helt enkelt fått för lite motion eller för lite hjärngympa

• TheMilky

Hmmm... min tik använde katten som onanikudde när vi hade katt Låste fast kissen med framtassarna och tokjuckade på den. Katten la sig på rygg och kurrade.

Svar på tråden Vår 6 åriga tik, försöker para sig med en kudde....