• Ireth of Dorthonion

Hur byter man bvc?

Vi har just nu BVC där vi bodde innan. Men nu har vi flyttat och det är ca en mil till BVC. Så jag skulle vilja byta hit där vi bor nu.
    Men hur gör jag? Ska jag ringa till BVC på deras telefontid eller ska jag ringa själva vårdcentralen? Eller är det bättre att gå dit? Man måste kanske skriva på något papper?

Dum fråga kanske men jag vet inte hur man gör.

• Svar på tråden Hur byter man bvc?
  • Sara25ma

Ireth of Dorthonion : vill du bara byta BVC eller ska du och D oxå byta?

Bara ringa den BVC du vill byta till och kolla om dom har plats sen talar du om att du vill lista dig hos dom..

• Ireth of Dorthonion

Okej men ska man ringa då det är telefontid alltså? Tänkte att det kanske är bara för de som redan är där, som har frågor angående sitt barn?

Nej vi byter nog bara BVC tror jag. Eller ja, barnen kan ju ha läkare där också, kan ju vara smidigt.

• Annamaja

Ring bara till bvc, efter som ni flyttat är de inge problem att byta. säg bara att ny har flyttat och vill komma till det bvc,

• Ireth of Dorthonion

Okej då ska jag ringa. Tack för svaren!

• Annamaja

Jag har nyss hört om man byter bvc måste hela familjen byta hälsocentral. Ja det är bara att ringa på telefontiden som dom har.

• Sara25ma

Ireth of Dorthonion : Du ska nog vänta till strejen är över.. Inte säkert att dom svarar.. tyvärr..Vilken BVC har du och vilken vill du byta till?

• Ireth of Dorthonion

Ja just ja, det är ju sånt nu också.... Vi har på Hemdal nu och vill byta till Bäckby. Var har ni?

• Annamaja
    Sara25ma skrev 2008-04-21 09:38:36 följande:
    Ireth of Dorthonion : Du ska nog vänta till strejen är över.. Inte säkert att dom svarar.. tyvärr..Vilken BVC har du och vilken vill du byta till?
    Jag har försökt få tag på bvc hela morgonen... tänkte inte på att de är strejk. Tack för påminnelsen
  • Ireth of Dorthonion

Tack för länken!

• Ireth of Dorthonion

Hur länge ska strejken hålla på?

• Sara25ma

Jag vet inte.. Till ssk får högre lön..

• Ireth of Dorthonion

Ha ha ja vi får hoppas det inte dröjer alltför länge då. Fast det är ingen panik för våran del, men man tänker ju på andra.

Svar på tråden Hur byter man bvc?