• Anna 06

Pyjamasparty-ideér efterfrågas.

Min grabb fyller 7-år och vill absolut ha ett pyjamasparty. Varken han eller jag är dock riktigt insatta i vad man kan göra på ett sådant.
    Han är helt på det klara med att alla ska ha pyjamas och ha med sina gosedjur och det ska vara på kvällen. Mellan 17 och 19 blir det och det kommer ca 10 5-7 åriga killar.
    Men hur löser man det där med godispåsen på ett roligt sätt (skattjakt i pyjamas ute ?) Vad ska de äta? Lekar?
    Alla tips och roliga ideér som kan lyfta ett pyjamasparty mottages tacksamt.
    /Partyplanerande mamma

• Svar på tråden Pyjamasparty-ideér efterfrågas.
  • nomana

Min mamma brukade sätta fast godispåsarna i taket (med häftstift tror jag -- det måste varit ganska perforerat ). Då fick alla barnen en påse när de gick hem och tyckte att det var ett kul sätt att få godis på, vem har någonsin fått takgodis förut? Och dessutom finns det ju ingen risk att någon får tag på godiset i förtid.

Vi brukade också äta choklad med kniv och gaffel. Låt barnen sitta i ring och slå en tärning. På en etta eller sexa får de försöka äta chokladen med kniv och gaffel tills nästa person lyckas slå en etta eller en sexa. Garanterat roligt och omöjligt!

Svar på tråden Pyjamasparty-ideér efterfrågas.