• Anonym (?)

Avslag som kommer och går?

Efter min förlossning så blödde jag ganska rikligt i ca 8-10 dagar, sedan avtog det och blev tillslut som bruna flytningar. Men nu helt plötsligt, i mitten på förra veckan tilltog det igen och då var det drygt 5 veckor sedan förlossningen. Nu idag, ca 6 veckor efter så tycker jag att jag blöder nästan lika mycket igen som första veckan efter förlossningen...normalt? Kan det vara mensen som redan börjat eller kan avslaget komma och gå så?

• Svar på tråden Avslag som kommer och går?
  • Anonym

Hmm har varit så för mig med...Blödde först i 7-8 dagar,s en böjade jag blöda igen efter ett par veckor och nu har det kommit lite igen efter ytterligar nån vecka (bebis är fem vekor nu)

• Anonym (?)

ok, inte bara jag då...men skitjobbigt ju!
    Blir ju nästan lite rädd när man börjar blöda så mycket igen.

• Anonym

Jag hade gått och kollat det om ajg var dig! Jag blöde också så efter min förlossning då hade jag moderkaka kvar som upptäcktes vid återbesöket, det var inget farligt men jag fick tabletter för det! Så kolla det så fort du kan!

• Anonym (Disa)

Avslag och blod är ju inte nödvändigtvis samma, avslaget är ju egentligen helt "oblodigt". Att blöda några veckor efter förlossningen är väl rätt så normalt men efter 6 veckor... Hm, jag skulle också kolla upp det. Kanske är det mensen men det känns säkert bättre om du får det kollat.

Svar på tråden Avslag som kommer och går?