hur mår ni i vecka 26??
Vad har ni för krämpor?
el känner ni er hu pigga som helst?
Dela gärna med er!
Vad har ni för krämpor?
el känner ni er hu pigga som helst?
Dela gärna med er!
Jag mår alldeles alldeles lysande
Förutom lite foglossning, allmän ryggvärk och tidvis halsbränna då...
Fast jag går inte in i v26 förrän i morgon...
Tröttheten har kommit tillbaka rejält. Annars mår jag ok förutom halsbränna och svårighet att andas (känns det som)
Hm... När du säger det så... De senaste dagarna har jag känt mig MYCKET tröttare än tidigare - trots bra HB-värde. Har haft en lång period när jag snittar på 5-6 timmar per natt, men nu är det snarare 8-9...
jag känner bara av trötthetsvärk i ryggen men det e bara när jag jobbar.
ingen halsbränna, ingen direkt trötthet..
Mår bra förutom konstig värk i ben o armar ibland samt ischias nerven som spökar ibland...immunförsvaret är helt kasst för tillfället också, har haft 3 förkylningar inom 2 månader och känns som en 4e är på gång nu..blä. Men ingen halsbränna eller dundertrötthet för tillfället.
Är iofs bara i v 25, men kan dra mina "krämpor" också
inte särskilt många, tack o lov! lite lätta sammandragningar dagligen o sen lite tröttare än vanligt.
v.25+1 så det räknas kanske som v.26 :P?
Mår inte bra. Väldigt öm i magen och blir mycket värre om jag anstänger mig ex. går 15 minuter, skrattar/hostar/nyser för mycket, böjer mig ner eller sitter för ihop-kurad.. Barnmorskan tror på växtvärk samt sammandragningar. Ska dit nästa vecka och kolla.
Har även härlig foglossning vilket resulterar i att jag inte kan sitta/stå/gå för länge, att stå/gå sakta längre än 30 minuter är rena döden för bäckenet..
Då är jag ledbruten hela dagen och har ont dagen efter..
Detta är psykiskt påfrestande då jag mkt hellre skulle ha en smärtfri graviditet och jobba, jag älskar mitt jobb och vill mkt hellre vara där.. Här hemma så blir man stressad av att man vill göra en massa saker men så kan man inte det utan måste leva med att det får vara stökigt och att tavlorna inte kommer upp på väggen bara för att man inte kan lyfta och dona som man är van vid....
Men men, får hoppas att det går över när barnet är ute, då vill jag ha tillbaka mitt aktiva liv!! Hoppas kunna gå LÅNGA promenader med barnvagn och vovve, UTAN att få ont!!
Det var en negativ v.26:are...
Hade // Lisa!!!!
Går in i v 26 på fredag och mår bra förutom att tröttheten har kommit tillbaka den senaste veckan. Har i och för sig dåliga blodvärden också som gör sitt. Orkar absolut inte att hålla samma tempo som annars.
är i v.26 idag.Mår bra förutom lite halsbränna bara.sen är jag lite tröttare oxå men det är ju inga big deals direkt:)
Är halvvägs in i v.27 och har mått kanon fram tills nu, förutom lite "falskischias" så har det varit kolugnt, har inte ens varit trött.
Nu senaste veckan så har tröttheten i ryggen ökat markant, ischiasnerven bråkar mer och mer, jag har blivit tröttare och flåsigare och har svårare att sova delvis pga. nästäppa. Sammandragningar ibland (speciellt när jag jobbat ett långt pass) gör att magen känns öm och uppsvälld.
Inget av detta är absolut skitjobbigt men det är skumt att aldrig förut haft ont i ryggen det minsta och nu bli som en gammal tant om jag dammsuger eller går ut en sväng och sen låter ryggen stelna till. Sömnen har varit till och från det sista, jag känner att jag kan stå ut med mycket bara jag kan sova på nätterna så jag håller tummarna för det!!