• Häxan Jia

JAG är singel, vad gör man???

Så nu vart jag singel.. men seriöst vad gör man??

Hur gör man???

Orka liksom...

Jag vet ju inte ens hur man flörtar med folk på ett vettigt sätt. Ragga är liksom inte en av mina starka sidor...

*HJÄLP*

SINGEL, STOLT SLYNA söker, rik man för försörjning???
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 16:12
    Kom på att den första delen nog låter något desperat Så är inte fallet alls.

Jag vet liksom bara inte hur man gör längre... Har inte vart ute på hmm marknaden de senaste 6 åren eller nått sånt...

Sex är lätt att hitta, men mellantinget mellan en relation och bara sex är inte så lätt OCH de kanske är mer det jag söker.
  • Svar på tråden JAG är singel, vad gör man???
  • Repris

Det låter verkligen som en klyscha men är såååå sant:

HITTA DIG SJÄLV FÖRST!

• Anonym

Sök på nätet? Mötesplatsen och liknande? har inte testat själv men massvis med männsikor hittar ju partner på det viset.

• Anonym

Repris; fast nu vet jag ju inte precis om TS inte hittat sig själv? Det var väl lite tips om hur man hittar någon det handlade om?

• Repris

Hann inte riktigt skriva färdigt innan jag tryckte på enter...

När jag blev singel efter ett långt förhållande fick jag panik! Jag var tvungen att ha något uppbokat varenda fredag- och lördagkväll (minst!). En kväll hemma i soffan kändes helt misslyckad!

Men när jag började lugna ner mig och vara hemma själv och umgås med mig själv, då fick jag ett helt annat lugn. Då tyckte jag om mitt liv som det var, jag skapade mina rutiner efter mina behov. Jag prioriterade att må bra!

Och vips - då träffade jag min nuvarande man! Det inre lugnet och självsäkerheten som kommer med det sprider sig till utsidan och det är först då man är redo att träffa nån, tror jag!

• Häxan Jia
    Repris skrev 2008-04-21 15:59:22 följande:
    Det låter verkligen som en klyscha men är såååå sant:HITTA DIG SJÄLV FÖRST!
    Det gjorde jag för ett bra tag sedan.. vi har varit särbo med över 30 mil i mellan sedan slutet på oktober förra året OCH bara träffats tre gånger efter att han flyttade.

Detta är inget nytt påfund om man säger så. Vi har inte träffats sedan i början av februari...
  • Häxan Jia
    Repris skrev 2008-04-21 16:01:42 följande:
    Hann inte riktigt skriva färdigt innan jag tryckte på enter... När jag blev singel efter ett långt förhållande fick jag panik! Jag var tvungen att ha något uppbokat varenda fredag- och lördagkväll (minst!). En kväll hemma i soffan kändes helt misslyckad! Men när jag började lugna ner mig och vara hemma själv och umgås med mig själv, då fick jag ett helt annat lugn. Då tyckte jag om mitt liv som det var, jag skapade mina rutiner efter mina behov. Jag prioriterade att må bra!Och vips - då träffade jag min nuvarande man! Det inre lugnet och självsäkerheten som kommer med det sprider sig till utsidan och det är först då man är redo att träffa nån, tror jag!
    Den biten har jag redan gjort om man säger så.

Min sambo flyttade när jag hade 8v kvar till BF, sedan dess har jag klarat mig själv på alla sätt man kan göra det på.

Jag har mina rutiner, jag har inga problem med en hemma kväll i soffan heller

Förstår vad du menar med paniken, men den har jag inte längre alls.

De är väl mer att jag är ensam med en dotter på 4 månader och allt vad de innebär.
  • Anonym

Repris; Så var det för mig också! Fick panik bara av tanken på att sitta ensam och uggla. Betedde mig desperat den första perioden som nybliven singel, var så livrädd för att vara ensam. Men sen lugnade jag ner mig och landade i min nya sits. Sökte inte någon ny partner - och en dag så råkade jag bara hitta en människa som det klickade med.

• Häxan Jia
    Anonym skrev 2008-04-21 16:04:10 följande:
    Repris; Så var det för mig också! Fick panik bara av tanken på att sitta ensam och uggla. Betedde mig desperat den första perioden som nybliven singel, var så livrädd för att vara ensam. Men sen lugnade jag ner mig och landade i min nya sits. Sökte inte någon ny partner - och en dag så råkade jag bara hitta en människa som det klickade med.
    Jag söker väl heller ingen ny partner.. men sex vore ju inte fel
  • Anonym

TS, finns det ingen klubb för ensamstående föräldrar? Och då menar jag inte dejtingklubb utan mera ett ställe där man kan träffa andra ensamma mammor och pappor och deras barn?

• Repris

Häxan Jia skrev 2008-04-21 16:04:02 följande:

Den biten har jag redan gjort om man säger så.Min sambo flyttade när jag hade 8v kvar till BF, sedan dess har jag klarat mig själv på alla sätt man kan göra det på.Jag har mina rutiner, jag har inga problem med en hemma kväll i soffan heller Förstår vad du menar med paniken, men den har jag inte längre alls.De är väl mer att jag är ensam med en dotter på 4 månader och allt vad de innebär.
    Ok, jag tolkade ditt första inlägg som att du kände dig lite smått desperat, men så verkar ju inte vara fallet

Det är ju svårt att träffa nya människor på ett "vuxet" sätt när man har en bebis att ta hand om. Säger som någon annan - nätet är ju bra! Där kan du maila och "prata" med en människa länge och verkligen lära känna (om han nu är den han utger sig för, men det får vi ju förutsätta) innan man träffas.
Svar på tråden JAG är singel, vad gör man???