• Anonym

bränner och svider i bröstet

vad kan det vara..? det bränner och svider i bröstet och upp mot halsen. ibland är det bara bröstbenet... ibland kommer det upp mot halsen o strupen... o ibland både och. nästan känslan som att man smort in sig med tigerbalsam.

• Svar på tråden bränner och svider i bröstet
  • Anonym

Men jag känner ju inget i själva halsen.. alltså som sura uppstötningar.. fast det kanske man inte måste göra..

• Anonym (i know)

ett bättre ord, tycker jag, är bröstbränna för det är ofta där man känner av saltsyran. finns medel på apoteket

• Flygfotogen

Det behöver inte kännas i halsen. Det är din matstrupe som drabbas. Vissa får så ont så de misstänker hjärtattack. Jag brukar få som kramp och stickningar i rygg och bröstben. ONT!

• Anonym

okej.. ska prova köpa något på apoteket. haft så ett tag nu. dricker mycket kaffe också så jag får försöka skära ner på det... se om det hjälper sen annars får jag kontakta någon. hoppas det hjälper.

• ludenben

omeprazol är bäst tycker jag för den är långtidsverkande....

• Anonym

tack för tipsen. tycker det är mycket obehagligt. inbillar mig allt möjligt strunt. hoppas det är något lindrigt som jag kan göra något åt... tack tack

Svar på tråden bränner och svider i bröstet