Tips på lekar på fyraårskalas
Någon som har tips på lekar till vår dotters fyraårskalas? Det är tio tjejer och killar bjudna mellan 3-6 år. De brukar leka bra ihop men det kan vara bra att ha någon lek på reserv.
Någon som har tips på lekar till vår dotters fyraårskalas? Det är tio tjejer och killar bjudna mellan 3-6 år. De brukar leka bra ihop men det kan vara bra att ha någon lek på reserv.
sätta knorr på grisen
jag kan rabbla upp lite lekar som min 4 åring o 6åring tycker om!
-Limbo
-Dansstopp
-Hela havet stormar
-Hoppa säck
-Blindbock
:D
dansstop/limbo/blindbock e storfavoriterna.
Hunden och benet!
Alla sitter i en ring på golvet utom ett barn som ligger i mitten och är hund. Ett ben(t.ex. en kaplastav eller vad som helst) göms bakom någons rygg och sedan säger alla: "Alla händer bakom ryggen, nu får hunden vakna"! Då får den som är hund krypa fram till någon i ringen och voffa som en hund, den h*n voffar på ska då visa fram sina händer så man ser om den har benet eller inte. När hunden har hittat benet får den som hade benet innan bli hund. Väldigt uppskattad lek i all sin enkelhet!
Om man har ett tema på kalaset kan man anpassa leken efter det, t.ex. kan man leka "sjörövare och dolk" och sjörövaren får vakna och fråga efter sin gömda dolk, eller prinsessa och krona, eller häxa och trollstav kanske...
aa hunden med benet tycker min dotter om och Dansstop va jätte populärt när vi va på 4 års kalas.
sen kan man ju leka blindbock och alla klassiska lekar :) man kan gå på tiger jakt med mora träsk hehehe
Hur går man tillväga med Dansstopp? Dansa brukar alltid gå hem. Iallafall bland tjejerna.
Man kan ju leka den här leken som man ställer ut stolar men en för lite mot vad vad det finns barn så ska man sätta sig på en stol när musiken stannar och den som blir utan åker ut. o fortsätta till bara en är kvar. vet inte vad den heter.
Eller är det den som heter hela havet stormar som tips redan kommit in på kanske?
dansstop e att ungarna dansar hipp som happ, sen så stannar musiken o då e d tänkt att barnen ska "förstenas" elr hur man nu ska kalla d. o den som ej lyckas behålla sin position får åka ut :)
babyem: ja den kallas för hela havet stormar :)
Å vad bra tråd. Fler förslag???
Vad hittar man på för "vinst" på dansstopp, vad gör man med de som åker ut??
Är det någon som har ett alternativ till fiskdamm? Typ skattjakt eller så?
Kom alla mina kycklingar!?