Hjälp!! Hur krystar man?
Kom just på då jag läste en förlossningsberättelse att jag inte vet hur man krystar.. 
Är det någonting man borde lära sig innan man lägger sig på förlossningsbordet? Vad går krystningen ut på?
Hjälp mig någon, snälla!

Kom just på då jag läste en förlossningsberättelse att jag inte vet hur man krystar.. 
Är det någonting man borde lära sig innan man lägger sig på förlossningsbordet? Vad går krystningen ut på?
Hjälp mig någon, snälla!

Det är inte specielt svårt att krysta sedan får du hjälp på förlossningen.

Det känner man så väl, man bara krystar, det går egentligen ut på att man tar i precis som när man är hård i magen, men kroppen sköter det där väldigt naturligt..

När du ligger där och det är dax så kommer du att veta precis hur man gör, jag lovar dig. BM som finns där hos dig kommer att hjälpa dig så du tar i med rätt muskler. Det svåra är att INTE krysta.

Tack jätte mycket för alla svar, det känns skönt attt veta att man sedan känner vad man skall göra.. Tack igen!!

Du kommer att göra det av dig själv, det svåra är inte att kryst utan att låta bli vilket är det bästa in i det sista ,försök att öva på "flämtandning" (man känner sig jättedum när man övar) men det är det bästa att göra för att hålla revbenen rörliga och då är det omöjligt att krysta.Det är emellan öppningsskeedet och utdrivningsskeedet som man får enorm lust att krysta men försök att låt bli,du kan brista ,Ett litet blodkärl på kinden brast under min första förlossning men jag har lärt av mina misstag.Läs boken Att föda barn utan smärta av Velay ,den är jättebra och hjälpte mig otroligt inför 2a förlossningen. Lycka till! Vixie

Jag hade också dessa funeringar när jag väntade mitt första barn. Jag undrade -hur gör man och NÄR ska man. Men som flera sagt tidigare-man vet när det är dax. Lycka till!

Det man INTE ska göra är att hålla andan och "ta i som när man går på toaletten"!