• Nangi

Bebis fixerad. Hur långt kvar kan det vara då ?

Var hos bm idag och nu har bebisen fixerat sig. Hur långt kan det vara kvar då, max ? Är i vecka 36+5.

• Svar på tråden Bebis fixerad. Hur långt kvar kan det vara då ?
  • LillaÄrtan

En del bebisar fixerar sig aldrig förräns förlossningen sätter igång, endel är fixerade redan kring v.30.... Har inget med själva förlossningen att göra

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • LillaÄrtan

Alltså chansen att du föder imorgon är väl lika stor som att du föder i v. 42 typ

• Ellekan

Vad jag har hört så fixeras barnet tidigare hos förstföderskor än hos omföderskor. Barnet kan vara rörligt fram tom förlossningen och man kan gå med fixerat barn iaf ett par veckor, det gjorde jag. Kanske mer?

• Nangi

Fick kommentaren idag, åååh då är det max 2 veckor kvar ....
    Vart lite undrande...

• Nangi

Jag räknas som omföderska enligt min bm men det var 14 år sen sist, enligt henne så glömmer aldrig kroppen.

• LillaÄrtan

Ingen av mina döttrar fixerades innan förlossningen startade...

• Emmec

Min dotter har varit fixerad sedan v 32 och idag har jag BF och hon har inte kommit ut ännu... så de kan vara lång tid kvar. :)

***Mamma till Ina 060331 & Lillasyster BF 080421***
  • malinja

Dottern var fixerad i v 34 eller 36 tror jag, hon kom v 41+6, så där var det ingen garanti för att det skulle sätta igång snart direkt...

• Nangi

Tack för alla svar, då vet jag att det inte är ett tecken på att det är på gång.

• Teskedsmamman

Mina två första har varit fixerade från vecka 33-35 någonting, den första killen vände sig från fixering till säte i vecka 39, den andra föddes i vecka 41+0.

Fixeringen har ingenting med när förlossningen startar... i så fall skulle min 8½-mån inte vara född än

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Bebis fixerad. Hur långt kvar kan det vara då ?