*Jag hade en tråd om hur man bekämpar
Jag hade en tråd om hur man bekämpar silverfiskar förut, men nu vill jag helt enkelt bara skriva av mig! Jag mår så dåligt...
Jag och min sambo flyttade för några veckor sedan till en underbar 3:a som vi såg såå mycket fram emot. När vi var och tittade på den första gången så blev vi totalt förälskade i den, den var perfekt för oss! Det var här vi tänkte att vårat första barn skulle få uppleva sin första år, få sitt egna rum.
Redan de första dagarna upptäckte jag att vi hade husdjur, silverfiskar. Öppnade en tråd här på FL och fick lite tips mot dom, tyvärr hjälpte inget. Jag kontaktade Anticimex som skickade små dosor till mig som skulle placeras ut.. Kontaktade Anticmiex igen i tisdags och de lovade att komma och spruta köket åt mig. Sagt och gjort, igår var de här. De sa att jag skulle komma att hitta döda silverfiskar nu istället, vilket jag mycket riktigt har gjort. Imorse dammsög jag upp 4 st på golvet och ikväll har vi hittat 3 st.
Det verkar som om dessa silverfiskar aldrig kommer ta slut här hos oss. Jag har insett att jag nog har fobi för dessa äckliga djur. Så fort jag ser en skriker jag till, sambon får komma och ta bort den om den lever, jag får svettningar, skakar i kroppen och börjar gråta av rädsla. Det har gått så långt så jag redan vill flytta! Vi har bott här i vår "drömlägenhet" i 3 (!!) veckor och jag vill som sagt redan flytta. Jag känner mig så deprimerad av att vara hemma, håller mig borta från köket hela dagarna och sitter mest i vardagsrummet eller i extrarummet.
Det kan låta larvigt detta, men vad gör man när man är rädd? Ikväll har jag fått kasta en MASSA specerier såsom mjöl, florsocker, kakao, marsansås, pasta, flingor etc. Det är inte kul det här längre
Tack för att ni orkade läsa...
Kram Sessans.