• nicke nyfiken76

Hjälp! Ska till umeå den 13 juni...

...och det finns inga lediga hotellrum någonstans. Kan någon hjälpa mig? Tips?

• Svar på tråden Hjälp! Ska till umeå den 13 juni...
  • 9oktober

Testat hotell Pilen på Pilgatan? centralt, fräscht, mindre hotell. Annars har du ju Royal, Scandic Plaza, Flyghotellet, Dragonen...

• oxytocin

Scandic Syd (vid OK, Teg), hotellet vid OK Parkvägen (Haga), finns ett vandrarhem vid Västra Esplanaden (har funnits iaf), Hotell Vasa vid Vasaplan (Vasagatan)...

• Barntillverkning pågår

Hotell Uman, ett centralt, mysigt och ej så stort hotell

• oxytocin

Barntillverkning pågår skrev 2008-04-22 08:54:26 följande:

Hotell Uman, ett centralt, mysigt och ej så stort hotell
    Uman ja... kom på senare igår kväll att jag glömde Uman, trots att jag varit där "tusen gånger i veckan" och hämtat/lämnat taxikunder.

Är hotellet vid gamla Blå kvar? Alltså Norrlandsgatan/Rådhusesplanaden?
  • oxytocin

Och Stora hotellet, Grand, icke att förglömma... underbar frukost.

• oxytocin

TS kanske fiskade efter att få bo gratis hos nån här på FL?

• nomana

KFUM om du är beredd på spartanskt boende. Bara ett (biffigt) stenkast från järnvägsstationen.

• nicke nyfiken76

Jag har ringt alla hotell ni skriver om här, men ingen av dessa har 2 lediga dubbelrum. Tyvärr. Andra tips?

oxytocin skrev 2008-04-22 10:23:39 följande:
    TS kanske fiskade efter att få bo gratis hos nån här på FL?
    Haha. Ja, tänk om det vore så bra.
  • inze

Jag får fortfarande fram rum på hotels.se och även via scandichotels.se. På Scandicsidan står det i o f s att rummen inte går att boka via telefon så du måste kanske boka via nätet för att hitta lediga rum.

• nicke nyfiken76
    inze skrev 2008-04-22 19:31:35 följande:
    Jag får fortfarande fram rum på hotels.se och även via scandichotels.se. På Scandicsidan står det i o f s att rummen inte går att boka via telefon så du måste kanske boka via nätet för att hitta lediga rum.
    Jag får också fram rum på två olika ställen på denna sida, men jag har ringt dit och det finns inga lediga rum. Visst är det konstigt.
  • inze

Men jag tror faktiskt att det är så att vissa rum bara går att boka via nätet, men det borde de väl kunna tala om för dig i så fall.

• nicke nyfiken76
    inze skrev 2008-04-22 20:48:09 följande:
    Men jag tror faktiskt att det är så att vissa rum bara går att boka via nätet, men det borde de väl kunna tala om för dig i så fall.
    Man tycker ju det. Jag såg nu att det finns ett ledigt rum på skandic och det står att det bara går att boka på nätet, och att man då måste betala i förväg.
  • nicke nyfiken76

nicke nyfiken76 skrev 2008-04-22 20:52:56 följande:

Man tycker ju det. Jag såg nu att det finns ett ledigt rum på skandic och det står att det bara går att boka på nätet, och att man då måste betala i förväg.
    Det är inte jag som ska betala så det blir ju lite svårt.
  • inze

Är det nåt speciellt i Umeå den helgen? Jag brukar boka till mina föräldrar på Uman nån gång per år och det har aldrig varit några problem med lediga rum.

• nicke nyfiken76
    inze skrev 2008-04-22 21:23:43 följande:
    Är det nåt speciellt i Umeå den helgen? Jag brukar boka till mina föräldrar på Uman nån gång per år och det har aldrig varit några problem med lediga rum.
    Ja, det är Skogsnolia. Typ alla företagare + anställda som har någonting med skog att göra är i umeå den helgen. Det blir ju ett helt gäng.
  • inze

Aha då har vi väl haft tur när vi bokat i Umeå då att det inte varit nåt evenemang som bokat alla hotellrum innan vi bokat.

• oxytocin

nicke nyfiken76 skrev 2008-04-22 22:01:06 följande:

Ja, det är Skogsnolia. Typ alla företagare + anställda som har någonting med skog att göra är i umeå den helgen. Det blir ju ett helt gäng.
    Då förstår jag att det är svårt att hitta boende! Kan förvarna om att det kan bli svårt att få taxi också när det är Skogsnolia...
Svar på tråden Hjälp! Ska till umeå den 13 juni...