• Dino78

Hade du Nintendo eller Sega (8 bitars) som liten/ung/yngre?

Fungverar att rösta med supernintendo och vad nu segas motsvarighet hette med förstås!
    64 bitars är dock INTE tillåtet att rösta på

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 22:58
    Om du är "gammal" så att du inte hade det som barn/ung kan du rösta om du hade det på äldre dar. När det var aktuellt och populärt.
    *svammel*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du Nintendo eller Sega (8 bitars) som liten/ung/yngre?
  • Dino78

Alla andra hade Nintendo men jag köpte Sega för det var billigare plus att jag kudne spela Nintendo hos min bästa kompis och så hyrde vi det rätt ofta (ihop med Zelda och det där med ishackaren och isbjörnen och Super mario!)
    Spelade AlexKidd på Sega och massa sportspel.

DIF i själ och hjärta
  • Pyro pyret

Super nintendo spelar man ju ännu när man har tid över.. gillar inte de nya med 3D så bättre än så blir det inte.

• Hea

Nintendo 8-bit. Det roliga är att jag försöker få tag i ett att köpa Vill återuppliva gammla minnen, super mario bros 1,2,3 Ice Climber, mega man, zelda...ja allt!

• meic

har kvar mitt gamla nintendo och spelar ofta, GUD vad kul det är...

• Agapi

Nintendo! Älskade de, specielt ice climber, zelda och super mario (dvs dom du spela me). Och ett som jag inte vet vad de hette där man hoppa runt och sköt me pilbåge på sjöhästar och "flygande bläckfiskar". Har kvar de fortfarande, men inte ofta man orkar sitta där och blåsa och blåsa i spelen för att få de att funka =P

• tessan8micke

Hade båda, Nintendo 8-bitars och Sega Mega Drive. (Hette väl så?)

• Dino78
    tessan8micke skrev 2008-04-21 22:51:12 följande:
    Hade båda, Nintendo 8-bitars och Sega Mega Drive. (Hette väl så?)
    Mega Drive var deras motsvarighet tll supernintendo. Tack för upplysningen,glömde ju bort vad det hette
    Hea skrev 2008-04-21 22:49:12 följande:
    Nintendo 8-bit. Det roliga är att jag försöker få tag i ett att köpa Vill återuppliva gammla minnen, super mario bros 1,2,3 Ice Climber, mega man, zelda...ja allt!
    Så var det ja! Ice Climber! Så j-a kul. Tyckte track ´n field var kul med. Hatade sport då men älskade sportspel!!!!Förvånad
    DIF i själ och hjärta
  • Hea

Allt var ju så enkelt med nintendot, en A å B-knapp, pilar upp-ned-åt sidan. Inga konstigheter liksom! Sen blev ju dosorna så jäla krångliga med massa knappar hit å dit å hej å hå

Svar på tråden Hade du Nintendo eller Sega (8 bitars) som liten/ung/yngre?