• JMD

Stekpåse!! Snälla hjälp mig med recept

Någon som har bra recept där man kan använda stekpåse?? Gärna nötkött, men även annat kött är välkommet.

Tack på förhand

• Svar på tråden Stekpåse!! Snälla hjälp mig med recept
  • Guilliotine

Nu är jag nog ingen större hjälp, men min pappa använder alltid stekpåse när han tillagar kött i ugn, men han bara steker köttet i stekpanna tills det får fin yta, sen bara häller han ner alla kryddor han vill i påsen, in med köttet, göra lite hål, sen in i ugnen. Tror inte det behövs recept..?

• trötter22

vi brukar sticka små fickor o stoppa ner vitlöksklyftor i köttet o krydda utanpå sen tar vi smör i påsen o lägger i köttet, stänger igen o gör ett litet jack i påsen o skjuts in i ugnen.

jag älskar mitt liv.
  • JMD

Tack snälla ni!

Någon som har fler förslag? skulle vilja ha recept där man stoppar med grönsaker i påsen tillsammans med köttet, någon som brukar göra så?

• Miss Mumin

Jag lägger grönsakerna i "botten" på påsen och sen i med lite buljong/vatten å på med köttet så stänger jag påsen och klipper hål i änden så får det gotta sig där inne!

Köttet blir jätte saftigt och gott, sen använder jag buljonen som blir att göra sås på =)

Svar på tråden Stekpåse!! Snälla hjälp mig med recept