Stekpåse!! Snälla hjälp mig med recept
Någon som har bra recept där man kan använda stekpåse?? Gärna nötkött, men även annat kött är välkommet.
Tack på förhand
Någon som har bra recept där man kan använda stekpåse?? Gärna nötkött, men även annat kött är välkommet.
Tack på förhand
Nu är jag nog ingen större hjälp, men min pappa använder alltid stekpåse när han tillagar kött i ugn, men han bara steker köttet i stekpanna tills det får fin yta, sen bara häller han ner alla kryddor han vill i påsen, in med köttet, göra lite hål, sen in i ugnen. Tror inte det behövs recept..?
vi brukar sticka små fickor o stoppa ner vitlöksklyftor i köttet o krydda utanpå sen tar vi smör i påsen o lägger i köttet, stänger igen o gör ett litet jack i påsen o skjuts in i ugnen.
Tack snälla ni!
Någon som har fler förslag? skulle vilja ha recept där man stoppar med grönsaker i påsen tillsammans med köttet, någon som brukar göra så?
Jag lägger grönsakerna i "botten" på påsen och sen i med lite buljong/vatten å på med köttet så stänger jag påsen och klipper hål i änden så får det gotta sig där inne!
Köttet blir jätte saftigt och gott, sen använder jag buljonen som blir att göra sås på =)