• MiniFröberg

Dessa helvetes j*ävla stolpiller

Har sjuk 15 månaders med hög feber.
    Blir galen på de förbannade stolpillerna! Först får man inte ut dom ur förpackningen. är ett himla trixande och så bryts de oftast ändå.
    Och sen blir dom inte inne. Och inte är det meningen att jag ska ehöva sitta med ett finger upp i ändan på min gallskrikande pojke i sådär en 5 minuter tills den smält.
    *grrr*
    Vad gör jag för fel?

(detta inlägg är framförallt ett frustrerat, beklagningsinlägg).

• Svar på tråden Dessa helvetes j*ävla stolpiller
  • bambigirl

Sticker du in den med den trubbiga ändan först. För om den hamnar sist så retas anus och den trycks då lätt ut igen...

På förpackningen står det att man kan spola hela förpackningen i kallt vatten innan den öppnas om suppen blivit mjuk så blir den hård igen. Sen att öppna är ju bara att dra i flärparna. Jag tycker supp är lättast att ge...

• snappi81

kunde inte låta bli att skratta när jag läste.. men är det så svårt?, jag har aldrig några problem med att varken få ut dom ur förpackningen eller få dom att stanna kvar..  man delar ju bara toppen och "ploppar" ut den, sen brukar jag bara hålla för nån sek så den hinner komma in...

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • niiile

Låter inte roligt..
    .. Jag har faktiskt aldrig haft problem, varken hemma eller på arbetet.

Mitt första tips är att du förvarar dem kallt alt. en liten stund innan du skall föra in den kyler under kalltvatten.

Den plana sidan av pillret skall först in, den kornade sidan skall ringmuskeln sluta om.

Tryck försiktigt in pillret, "åker nästan automatiskt in" och håll sedan ihop skinkorna på barnet en liten liten stund.

Funkar inte detta, kanske flytande är bättre?

• xenaa

men varför inte ge flytande? de finns ju med smak nu för tiden så det är lättare att dricka!
    vi har precis bytt till flytande alvedon med skogsbärsmak. Sonen gillar det och det är lättare att ge honom den ist för att stå där o streta emot för att få in en supp

♥LEO♥
  • Linda25
    niiile skrev 2008-04-21 23:02:26 följande:
    Låter inte roligt.. .. Jag har faktiskt aldrig haft problem, varken hemma eller på arbetet.Mitt första tips är att du förvarar dem kallt alt. en liten stund innan du skall föra in den kyler under kalltvatten.Den plana sidan av pillret skall först in, den kornade sidan skall ringmuskeln sluta om. Tryck försiktigt in pillret, "åker nästan automatiskt in" och håll sedan ihop skinkorna på barnet en liten liten stund. Funkar inte detta, kanske flytande är bättre?
    Jag trodde att den "konade" änden skulle in först!!!
    ♥ Älskar dig Maximilian...puss mamma ♥
  • snissi

Detta kommer låta groteskt men... Du kanske inte trycker in stolpillret tillräckligt långt? Det är lika bra att "ta i" och trycka in den en bit - visst, det är obehagligt för barnet, det vet man ju själv MEN det är nog mer behagligt än att stolpillret ska åka in och ut 15 gånger innan den är "på plats".

• siamusen
    Linda25 skrev 2008-04-21 23:18:47 följande:
    Jag trodde att den "konade" änden skulle in först!!!
    Nej, den platta trubbiga som de säger
  • xenaa
    siamusen skrev 2008-04-21 23:19:50 följande:
    Nej, den platta trubbiga som de säger
    va?!? jag har jobbat inom vården och där lärde de mig att den "spetsiga delen alltid först. och på bvc med.
    aldrig hört att den platta delen först!
    ♥LEO♥
  • luddegos

Jo den trubbiga delen först! Arbetar som ssk.

Ludvig & Hugo.......kärlek
  • siamusen
    xenaa skrev 2008-04-21 23:21:12 följande:
    va?!? jag har jobbat inom vården och där lärde de mig att den "spetsiga delen alltid först. och på bvc med.aldrig hört att den platta delen först!
    Står pa förpackningen oftast.
Svar på tråden Dessa helvetes j*ävla stolpiller