• kimmenlinus

vara på fritids för länge?

Jag har en 7årig dotter som går i förskoleklass och fritids på eftermiddagen. själv är jag hemma med havandeskapspenning.Nu går hon på skolan mellan 8-12 sen fritids fram till 15-1600 förutom på fredagar då hon går hem 12. Är detta för länge för henne? Hon vill ju så gärna vara med sina kompisar där. jag har foglossning och ska ha barn om ett par veckor så tyvärr har jag inte samma ork som förr.Har hört att det blir för långa dagar för henne, är det bättre hon är hemma med mig? jag vill ju bara hennes bästa!

• Svar på tråden vara på fritids för länge?
  • Emlak

Om din flicka vill vara på fritids är det bara låta henne, det är inte alls långa dagar att bara vara till kl 15-16 många är kvar till 17-18 å de blir långa dagar

• bebis08

Nä det tycker jag inte, vår minsting som går i ettan är på fritids till 17.00.
    Dock inte varje dag, 6 dagar på två veckor.
    Det spelar väl ingen roll om de leker med kompisarna på fritids eller hemma...?
    Jag förstår inte riktigt det där.
    Själklart tycker jag inte att småttingar ska vara på dagis så länge om man absolut inte måste, men när de är uppe i skolåldern så LEKER de ju på fritids och har roligt.
    Vår tjej älskar att vara där!!!

| Triss i tjejer + Bf september -o8 |
  • Missix

Nej det tycker jag inte. Min son går också i förskoleklass och är där mellan 7,30-16,00 varje dag.
    Men får hon vara där trots att du är hemma? I min kommun får barnen inte vara på fritids om föräldern är hemma.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • dino77

Tycker absolut du kan ha din tjej på fritids, hon trivs ju där och har sina kompisar där.

• kimmenlinus

Tack för alla svar! skönt att höra det positiva åxå :) jag får ha henne heltid där tills lillan är född och en mån efter! skönt. men sen måste jag säga upp platsen. vet inte varför men så är det. ska ha henne hemma hela sommaren sen innan hon börjar första klass

• Pikku Enkeli
    kimmenlinus skrev 2008-04-22 10:11:28 följande:
    Tack för alla svar! skönt att höra det positiva åxå :) jag får ha henne heltid där tills lillan är född och en mån efter! skönt. men sen måste jag säga upp platsen. vet inte varför men så är det. ska ha henne hemma hela sommaren sen innan hon börjar första klass
    Att du måste säga upp den är för att man som föräldraledig har rätt till 15h "avlastning" varje vecka och de timmarna kommer du ju få genom att din dotter går i skolan.
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • BetongMorsa

Vem har sagt att det blir för långa dagar för henne? Personalen? De kanske märker på henne att hon tycker det blir jobbigt. Varför kan hon inte gå hem mellan 14:00-15:00 istället?

• kimmenlinus

ja det är personalen, ja hon får gå hem när hon vill för mig, konstigt att när man jobbade var det inte på tal om för långa dagar, iofs fanns då inget val heller..

Svar på tråden vara på fritids för länge?