• Anonym (hård)

Kan man själv bli hård i magen av att amma sitt barn?

Sen jag började amma har jag blivit FRUKTSNAVÄRT hård i magen. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Försöker dricka vatten, har testat bulkmedel, linfrö m.m INGET hjälper. Jag dör snart.

Kan det ha med amningen att göra?

• Svar på tråden Kan man själv bli hård i magen av att amma sitt barn?
  • Tjohalia

nä, det tvivlar jag på, har aldrig hört nåt liknande, jag gissar snarare att det har med graviditeten som varit att göra, det är mycket i magen som ska hitta sin rätta plats igen. Har du testat laktulos?

• Anonym (hård)

Tjohalia Ok! Ja jag tror det är laktulos jag har i skåpet :( Har inte märkt någon skillnad alls

men det funkar snart inte längre. satt och SKREK och grät på toaletten i morse.

• Tokaungen

Ät mycket frukt som kiwi, päron, katrinplommon och annat lösande. Undvik allt vad potatis, vitt bröd och pasta heter eftersom det är stoppande. Amningen kräver (åtminstone) en extra liter vätska om dagen förutom den vanliga ransonen.

Du behöver kanske dessutom en hemorrojdsalva (jag vet.. inte ett dugg kul...) som Xyloproct eller Alcosanal. Finns receptfritt på Apoteket, Xyloproct i kyl och Alcosanal på vanliga hyllan.

• Anonym (hård)

Tokaungen (läste TOAKUNGEN)

Ja jag måste försöka med det nu. Tror jag dricker 2-3 liter vatten om dagen. Vissa dagar mindre förstås.
    Hemorrojder har jag försökt bekämpa sen första barnet, går sisådär :/ blir bara värre när jag är så hård i magen. Har testat allt som finns receptfritt.

• Tokaungen

Anonym (hård) skrev 2008-04-22 10:23:30 följande:

Tokaungen (läste TOAKUNGEN)
    Du är inte den enda...
  • anneliesb

Det är för att brösten snor allt ditt vatten, bara till att dricka ännu mer!

Svar på tråden Kan man själv bli hård i magen av att amma sitt barn?