• Aisha

Tänkte färga mitt hår ljust, hur funkar det om man har RIKTIGT mörkt hår?

Just nu är mitt hår svart, skonsamt färgat med henna.

Min original-färg är guld/houng, jättefint alltså. Hur ska jag göra för att få tillbaka min gamla färg, går det?

Om man "avfärgar" håret (eller vad det nu kallas), hur ska man då gå till väga för att göra det på skonsammaste sätt? Tack på förhand.

• Svar på tråden Tänkte färga mitt hår ljust, hur funkar det om man har RIKTIGT mörkt hår?
  • IaOnDaFluff

Det är inte alltid lätt att få ett mörkt hår ljust.. du kan ju testa att avfärga men det är inte säkert att det blir bra. Sedan måste du färga håret igen efter avfärgningen.. det sliter oerhört mycket på håret.

Mitt tips om man vill gå från mörkt till ljust är att man gör det gradvis under en längre period för att inte skada håret alltför mycket och att man gör det hos en frisör.

• xenaa

hmm skonsamt sätt de vet i tusan med tanke på att du har mörkt hår och vill ha ljust måste man nästan bleka det för att få den ljusa du vill ha annars kan färgen bli konstig.
    det är vad de på frissan har sgat iaf

♥LEO♥
  • Aisha

Ja, det var det jag misstänkte. Annars får jag stå ut med utväxten eller fortsätta med det svarta livet ut

• Smultron ett

den ljusa färgen när man bleker blir inte så bra när man har färgat svart desförinnan...
    en kompis provade det. Visst det blev ljust, men inte helt bra.

• Spartacus

blekning från svart går i oranget... men med tålamod och silverschampoo kan du kanske efter flera belkningar få en någorlunda naturlig ton. använd blekning utan gult och rött i, som t ex pärlblond

lycka till!

• Bebis

Har för mig att det brukar stå på en massa blonderingar att man inte ska använda det på henna oxå.. bara så du vet.

Don't Panic
  • Aisha

Okej, ja! Tack allesammans för råden! Ni är alltför gulliga!

Får se hur det blir. Den svarta hårfärgen framhäver dock mina ögon mer än min andra hårfärg. Men svart kan ibland kännas så platt, livlöst nästan.

Vad skulle ni ha gjort i min sits? Vill ju helst inte slita på håret heller, för mycket.

• MinnY

när jag va mörk brun/svart hårig så gjorde jag bara massa massa små slingor och då såg det inte så hemskt ut om det skulle bli lite oranget. sen gjorde jag nya slingor igen efter en månad och sen håll jag på så tills håret va lagom ljust. efter det slängde jag i en blondering i hela håret och det blev jätte bra.

• xenaa
    Aisha skrev 2008-04-22 10:50:49 följande:
    Okej, ja! Tack allesammans för råden! Ni är alltför gulliga!Får se hur det blir. Den svarta hårfärgen framhäver dock mina ögon mer än min andra hårfärg. Men svart kan ibland kännas så platt, livlöst nästan.Vad skulle ni ha gjort i min sits? Vill ju helst inte slita på håret heller, för mycket.
    hmmm brukar du färga håret annars ofta eller?
    för om du aldrig blekt de innan så kan man ju göra de en gång. visst de sliter på håret men man kan köra lite hårinpackningar.

Men ska du bleka det är det säkrasta tt göra det hos frissan. för de vet vad de gör och ta nån färg som piggar upp dig tycker jag. jag brukade färga håret till en sommrigare färg på våren eller en färg som piggade upp mig man känner sig fräsch på nått vis.
    att hårfärgen gör mycket hehe
    ♥LEO♥
  • chanma

Mitt tips är att INTE göra det hemma
    Jag hade väldigt mörkt med liiiite rött i och jag ville bli blond. Gick till frissan och satt där i FEM timmar. Avfärgning, blekning, toning osv. Ändå såg jag ut som en morot när jag gick därifrån. Tydligen finns det ett visst färgämne som finns i någon röd nyans man köper ute i affären, som är praktiskt taget omöjligt att få bort. Antagligen hade jag oturen att ha färgat mitt hår med denna nyans :-O
    Jag fick komma dit igen dan efter och fortsätta den mödosamma vägen mot blond, och till slut blev det bra, med massa olika toningar och så.
    Vill inte ens tänka på hur det hade gått om jag gjort det själv hemma!!

Svar på tråden Tänkte färga mitt hår ljust, hur funkar det om man har RIKTIGT mörkt hår?